کد خبر 88138
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کاهش قیمت سهم‌ خودرویی ها

پرشین خودرو: امروز فعالان بازار سرمایه شاهد افت 183 واحدی شاخص کل بودند به طوری که سهم‌های خودرویی و فراورده‌های نفتی با کاهش قیمت مواجه شدند.

به گزارش پرشین خودرو، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۸۳ واحد افت کرد و به رقم ۹۶ هزار و ۱۴۹ واحدی رسید، همچنین شاخص کل هم وزن با ۶۸ واحد کاهش همراه شود و تا عدد ۱۷ هزار و ۳۰۸ پایین آمد.

شاخص آزاد شناور نیز در طی معاملات امروز با کاهش ۲۲۸ واحدی همراه شود و به رقم ۱۰۳ هزار و ۳۷۴ رسید، شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۰۴ و ۵۲۷ واحد کاهش یافت.

در طی معاملات تالار شیشه‌ای نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو به ترتیب با ۶۱، ۵۶ و ۳۱ واحد تاثیر، بیشترین نقش کاهنده را در دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی خارک و پتروشیمی جم به ترتیب با ۳۴، ۲۶ و ۲۲ واحد تاثیر، سعی کردند نماگر بازار سرمایه را به سمت بالا هدایت کنند.

امروز در بیشتر نمادهای گروه محصولات شیمیایی شاهد نوسان کمتر از ۲ درصد به سمت بالا یا پایین بودیم؛ در این گروه ۲۰ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در ۲۶۲۵ نوبت معامله شد.

همچنین در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثریت قریب به اتفاق نمادها مشاهده روند کاهشی در قیمت پایانی بودند، در این گروه ۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی و سوخت هسته‌ای نیز در تعداد زیادی از نمادها شاهد کاهش قیمت پایانی بودیم البته این کاهش عمدتا کمتر از یک درصد بود.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۳۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۸ هزار و ۴۲۳ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با ۲.۵ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۰۷۷ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا عدد ۱۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت، این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۸ هزار و ۷۳ نوبت داد و ستد بود.

کد خبر 88138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha