افزایش واژگونی خودروها در اردبیل

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: در ماه‌های اخیر واژگونی خودروها در داخل شهر اردبیل افزایش یافته که در این زمینه بررسی‌های میدانی را در حال انجام داریم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، رحیم آقامحمدی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار کرد: در 9 ماهه امسال تعداد متوفیان تصادفات درون شهری 19 نفر کاهش یافته که در مجموع در مقایسه 9 ماهه سال گذشته با سال جاری آمار تصادفات فوتی برون شهری 44 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی در مورد تصادفات جرحی و خسارتی نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز با یک کاهش محسوس در سطح شهر اردبیل و سایر شهرهای استان روبرو هستیم و همچنان در بحث عابرین پیاده نیز در شهرهای استان اردبیل 54 درصد کاهش مرگ و میرها را شاهد هستیم.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: هرچند در سال‌های گذشته رتبه اول را در تصادفات فوتی مربوط به عابرین پیاده شاهد بودیم اما امسال با کاهش این آمار به 24 نفر که هفت نفر از آنها زن و 17 نفر نیز مرد هستند، یک وضعیت متفاوتی را در تصادفات درون شهری شاهد هستیم.

آقامحمدی بیشترین سهم کشته‌ها را در بین عابرین پیاده مربوط به سالخوردگان و کودکان اعلام کرد و افزود: 43 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و 17 درصد نیز به خاطر عدم رعایت حق تقدم بوده است.

وی بیشترین سن تصادفات درون شهری را در فاصله 18 تا 45 سال اعلام کرد گفت: در 48 درصد تصادفات وسیله نقلیه با یک وسیله نقلیه دیگر علت اصلی بوده و در 38 درصد نیز علت حادثه برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل با بیان اینکه در 82 درصد تصادفات وسیله نقلیه سواری بوده است، ادامه داد: در بین شهرستان‌ها پارس‌آباد با سه نفر کاهش فوتی، اردبیل با چهار نفر کاهش، مشگین‌شهر با یک نفر کاهش در جایگاه‌های اول تا سوم قرار داشتند.

آقامحمدی ترخیص 16 هزار خودرو را در 9 ماهه امسال به همراه توقیف 5 هزار موتورسیکلت یادآور شد و بیان کرد: 4 هزار دستگاه پلاک جدید، 4 هزاهر اسقاط خودرو، 117 دستگاه خودروی وارداتی، 36 هزار دستگاه نقل و انتقال خودرو، 831 دستگاه شماره‌گذاری موتورسیکلت، صدور 13 هزار گواهینامه جدید و ... در 9 ماهه امسال به انجام رسیده است.

وی افزود: در ارزیابی عملکرد پلیس راهور استان ما در کاهش تلفات درون‌شهری رتبه چهار کشور و در تصادف عابرین پیاده جزو 10 استان با تعدیل آمار روبرو بودیم که در مجموع استان اردبیل در ردیف استان‌های ممتاز معرفی شده است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل رتبه مطلوب استان را در اعمال قانون برای تخلفات حادثه‌ساز و کاهش سهم کشته‌ها در بخش موتورسیکلت را بیان کرد و گفت: بنده اعلام می‌کنم شاه کلید حل مشکلات ترافیکی اردبیل ایجاد مرکز کنترل ترافیک است.

آقامحمدی پیشنهاد کرد که 5 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار شهرداری‌های استان از محل ماده 23، اخذ جرایم به صورت کامل و احداث مرکز کنترل ترافیک تحصیص پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در استانی مانند یزد در مدت دو سال 268 دستگاه دوربین ثبت تخلفات نصب شده و ما در استان اردبیل به شدت به دنبال نصب این تجهیزات فنی و علمی در کنترل ترافیک هستیم تا شبانه‌روزی عبور و مرور را رصد کنیم.

کد خبر 88176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha