دادن طرح ترافیک سالانه به خبرنگاران

پرشین خودرو: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت به شهرداری تهران پیشنهاد دادیم به خبرنگاران آرم طرح ترافیک به صورت سالانه و به قیمت حدود ۲ میلیون ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و قرار است آنها این موضوع را بررسی کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، ناهید خداکرمی ، با تأکید بر این موضوع که معضل ترافیک مسأله جدی در پایتخت است، گفت: برای رفع این مشکل باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح ترافیک فعلی، گفت: 38 سال از اجرای طرح فعلی می‌گذرد و قطعاً این طرح نیاز به تغییر و تحول دارد.

وی با اشاره به طرح ترافیک جدید گفت: باید همه افراد حق ورود به محدوده طرح ترافیک را داشته باشند نه اینکه مختص افراد خاص باشد و عده‌ای دیگر محروم شوند.

خداکرمی با بیان اینکه در همه جای دنیا برای کنترل ترافیک و رفت و آمد سریع طرح‌های مختلفی اجرا می‌کنند،‌گفت: در خیلی از کشورها نیز طرح ترافیک فعلی ما اجرا می‌شد اما با گذشت زمان تغییرات متعددی در آن ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بر اساس مطالعاتی که از قبل صورت گرفته می‌خواهد طرح جدیدی را اجرا کند، گفت: با این کار ترافیک مدیریت می‌شود و زمان‌های پیک عبور و مرور تغییر می‌کند.

خداکرمی با بیان اینکه در گذشته نیز سقف استفاده مردم از طرح ترافیک روزانه بیش از 17 هزار نفرنبوده است، گفت: با اجرای طرح جدید گره‌های ترافیکی باز می‌شود و کار شفاف می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک جدید شهرداری در کمیسیون سلامت تصویب شده است، گفت: البته پیشنهاداتی برای این طرح ارائه کردیم یکی از پیشنهادات این بود که این طرح ابتدا به صورت پایلوت ایجاد شود و بگوییم که سه ماه این طرح را اجرا می‌کنیم اگر خوب بود ادامه می‌دهیم اگر نه برنامه دیگری می‌ریزیم و روش را تغییر می‌دهیم. همچنین پیشنهاد شد که به پزشکان، خبرنگاران و برخی شغل‌های خاص که نیاز به تردد دائم دارند و کارهایشان با فوریت است آپشن‌هایی در نظر گرفته شود که این افراد به صورت سالانه طرح را خریداری کنند.

به گفته خداکرمی، قیمت پیشنهادی برای آرم خبرنگاران حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است همچنین پیشنهاد داده شد شغل‌هایی که باعث بروز آزار و اذیت برای همسایگان و همچنین اختلال در ترافیک ایجاد می‌کنند مانند برخی از مراکز خرید که باعث بروز ترافیک در خیابان‌ها می‌شود از این مراکز عوارض اجتماعی دریافت شود. این کشور مال همه است و باید افرادی که به شهر هزینه تحمیل می‌کنند عوارض آن را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: ما این پیشنهاد را داده‌ایم و قرار است شهرداری آنها را بررسی کند.

خداکرمی با تأکید بر این موضوع که به احتمال زیاد طرح ترافیک جدید تصویب می‌شود، گفت: با اجرای این کار عدالت اجتماعی انجام و دسترسی به امکانات در شهر برای همه فراهم می‌شود.

کد خبر 88220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha