کلنگ‌زنی کارخانه قطعه‌سازی خودرو در سنقروکلیایی

پرشین خودرو: کارخانه خودروسازی کرمانشاه اردیبهشت امسال با سرمایه‌گذاری حدود 57 میلیارد تومان در شهرک صنعتی صحنه وارد مرحله تولید آزمایشی و در مرداد ماه افتتاح رسمی شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، تأمین مالی این طرح خودروسازی به بانک صنعت و معدن سپرده شده و در زمینی به مساحت 30 هکتار در شهرک صنعتی صحنه عملیات اجرایی آن آغاز شد که اکنون کارخانه ایران خودرو صحنه در استان کرمانشاه با ظرفیت تولید سالانه 15هزار دستگاه خودروی پژو پارس فعالیت می‌کند.

کارخانه ایران خودرو صحنه بعد از پشت سرگذاشتن مراحل مختلف تولید آزمایشی، براساس استاندارد تعریف شده، مراحل مختلف مجوز را از گروه صنعتی ایران خودرو اخذ کرده و در مرحله تولید انبوه قرار گرفت تا محصولات ایران خودرو کرمانشاه در بازار به فروش برسد.

خودروسازی استان کرمانشاه در فاز نخست سالانه 15هزار دستگاه خودروی پژوپارس روانه بازار مصرف می‌کند و نخستین خودروهای تولیدی این شرکت از طریق ایران خودرو روانه بازار خواهد شد و با اضافه شدن شیفت دوم به این کارخانه ظرفیت اسمی تولید 30هزار خودرو در سال محقق می‌شود.

محمد ملکی مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه با اشاره به افزایش اشتغال این واحد صنعتی با راه‌اندازی شیفت دوم گفت: با به ظرفیت رسیدن کامل شیفت دوم 400 نفر در این دو شیفت در مجموعه خودروسازی کرمانشاه مشغول به کار خواهند بود.

از سوی دیگر یکی از نمایندگان استان کرمانشاه از کلنگ‌زنی کارخانه قطعه‌سازی خودرو در این استان برای تکمیل چرخه تولید خودرو خبر داد.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه از کلنگ‌زنی کارخانه قطعه‌سازی خودرو در شهرستان سنقروکلیایی خبر داد و اظهار داشت: در چند روز آینده این کارخانه با اعتبار در نظر گرفته شده از سوی یکی از شرکتهای خصوصی قطعه‌ساز خودرو در شهرستان سنقروکلیایی کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: این شرکت خصوصی با هماهنگی با شرکت ایران خودرو و سایپا تعهد تضمین 10 ساله تأمین قطعات خودرو را برای خودروی پژو و تیبا داده است.

حسینی‌کیا افزود: در صورت افتتاح این کارخانه زمینه اشتغال‌زایی مستقیم 200 نفر از جوانان بیکار و بومی شهرستان سنقروکلیایی فراهم می‌شود.

افتتاح خودروسازی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات بیکاری استان را حل کند، ایجاد واحدهای تولید قطعات خودرو در استان ضروری است. افزایش واحدهای قطعه‌سازی علاوه بر اینکه می‌تواند نیاز صنعت خودروی استان را تأمین کند، اشتغال مناسبی را هم ایجاد می‌کند.

در حالی که بسیاری از مشتریان خودروهای داخلی با توجه به قراردادهای خارجی، ورود خودروهای جدید به کشور را انتظار می‌کشند از آن‌سو دست‌اندرکاران صنعت خودرو نیز ورود تکنولوژی و فن‌آوری روز را از خارجی‌ها طلب می‌کنند. در این بین به‌نظر می‌رسد که ایجاد مراکز تحقیق و توسعه به‌عنوان موتور تغییرات تکنولوژی باید در قراردادهای خارجی به‌طور ویژه دیده شود.

خودروسازان در طی مراحل طراحی و تولید خودروهای خود باید فاکتورها و المانهای زیادی را در نظر بگیرند از جمله این موارد می توان به وزن نهایی خودرو، قدرت و استحکام بدنه، کیفیت ساخت و سهولت انجام تعمیرات و نگهداری اشاره کرد.

خودروهایی که از مواد اولیه و باکیفیت مانند پلاستیک، روغن، فولاد، آلومینیوم، فایبرگلاس و کربن در ساخت ابزار و ادوات خود استفاده می‌کنند که در کنار وزن پایین، از استحکام مناسب و بدنه پر قدرتی نیز برخوردار هستند.

تمرکز در افزایش داخلی‌سازی و توجه به بومی‌سازی تکنولوژی و تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ایران باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا زمینه ارتقاء توانمندی‌های تکنولوژیک برای صنعت خودرو ایجاد شود.

در وضعیت کنونی یکی از ابرازهای تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر رشد و توسعه ،استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا بدون وابستگی به شرکتهای خارجی است که باید محقق شود.

باید ترتیبی اتخاذ شود تا غالب قطعات مورد نیاز خودرو استان به شرط رعایت استانداردها در داخل خود استان تولید و تأمین شود تا ضمن ایجاد اشتغالزایی زمینه انحصاری این قطعات در داخل کشور فراهم شود.

کد خبر 88233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha