افزایش بودجه پروژه های عمرانی در رونق اقتصادی موثراست

پرشین خودرو: دبیر انجمن شرکت های راهسازی گفت: افزایش بودجه پروژه های عمرانی و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل علاوه بر افزایش اشتغال در رونق بخش های اقتصادی موثراست، اما سال گذشته 29.4 درصد بودجه مصوب تخصیص یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا ، علی آزاد  افزود: منافع ملی و مسئولیت اجتماعی همگان ایجاب می کند با افزایش بودجه های عمرانی و زیرساخت های حمل و نقل از این منابع مالی به صورت بهینه استفاده شود.
این فعال بخش راهسازی افزود: جمهوری اسلامی ایران در افق چشم انداز 1404 باید به نخستین کشور منطقه از نظر توسعه در ابعاد مختلف تبدیل شود و برای دستیابی به این جایگاه مهم توسعه زیرساخت ها به خصوص در صنعت حمل و نقل بسیار تاثیرگذار است.
وی گفت:بودجه جاری سالیانه افزایش دارد، اما از بودجه عمرانی کاسته می شود و این امر در کاهش رشد و رونق اقتصاد ملی در بخش های مختلف تاثیرگذار است.
دبیر انجمن شرکت های راهسازی اضافه کرد: سال گذشته بودجه عمرانی کشور حدود 34 هزار میلیارد تومان بود، اما در عمل کمتر از 10 هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی کشور، خزانه تامین منابع مالی کرد.
وی افزود: تکمیل زیر ساخت های حمل ونقل کشور کمترین هزینه را برای اشتغالزایی افراد دارد .
به گفته آزاد، رونق صنایعی از قبیل سیمان و فولاد تاثیر مثبتی در رشد اقتصادی دارد، اما کاهش بودجه عمرانی پیامد اجرا نشدن پروژه های توسعه ای را به همراه دارد، اکنون براساس اطلاعات منتشر شده، بالغ بر 50 درصد ظرفیت کارخانه های تولید سیمان کشور بلا استفاه مانده است.
 پیشتر عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: سهم تولید و اشتغال در کمیسیون تلفیق مجلس مورد بازنگری اساسی و همه جانبه قرار گرفته و تلاش شد سهم اشتغالزایی دربودجه 97 که از نیازهای اساسی کشور است، افزایش یابد.
فاطمه ذوالقدر اظهارداشت: براساس بررسی هایی که در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در باره لایحه بودجه سال 97 کل کشور انجام شد،ایجاد اصلاحاتی در لایحه بودجه به نحوی که فشار اقتصادی را از اقشار جامعه برداشته و افزایش اشتغالزایی و تولید داخلی را به همراه داشته باشد، مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 88271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha