کد خبر 88285
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱
آلرژی و سرطان با افزودنی‌ های غذایی

پرشین خودرو: این افزودنی‌ها، با بهبود طعم، رنگ، افزایش مدت زمان پایداری و قوام محصولات غذائی، باعث ارتقاء کیفیت و جاذبهٔ بیشتر آنها می‌شوند. افزودنی‌ها در سال های گذشته در امر نگهداری، طعم‌دهندگی، ترکیب، قوام و رنگ مواد غذایی تأثیر به‌سزایی دارند و نقش مهمی را برای جلب جبران کمبود مواد غذایی ایفا می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تابناک باتو، کارشناس بهداشت مواد غذایی گفت: بعضی از افزودنی‌های غذایی باعث آلرژی و سرطان می‌شوند.

 
حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی، اظهار داشت: افزودنی‌ها در حفظ سلامت و جاذبهٔ مواد غذایی در مسیر انتقال به مراکز فروش مؤثر هستند.
 
وی افزود: این افزودنی‌ها، با بهبود طعم، رنگ، افزایش مدت زمان پایداری و قوام محصولات غذائی، باعث ارتقاء کیفیت و جاذبهٔ بیشتر آنها می‌شوند.
 
برخی از افزودنی‌های غذایی باعث آلرژی و سرطان می‌شوند
 
این کارشناس ادامه داد: افزودنی‌ها در سال های گذشته در امر نگهداری، طعم‌دهندگی، ترکیب، قوام و رنگ مواد غذایی تأثیر به‌سزایی دارند و نقش مهمی را برای جلب جبران کمبود مواد غذایی ایفا می‌کنند.
 
حسین عبدالعزیزی با بیان اینکه این مواد افزودنی جوابگوی نیاز مصرف‌کنندگان در تمامی فصول سال برای دستیابی به غذایی سالم، اشتهاآور و قابل تهیه هستند، اظهار کرد: امروزه افزودنی‌های رنگی و مصرفی در مواد غذایی، بیش از هر زمان دیگر تحت نظارت و بررسی قرار دارند.
 
کارشناس بهداشت مواد غذایی با اشاره به اینکه نیتریت و نیترات سدیم علاوه بر تشدید طعم و رنگ سوسیس و کالباس می توانند مانع فعالیت سم بوتولیسم که سمی کشنده است شوند، خاطرنشان کرد: همچنین به گفته متخصصان تغذیه این افزودنی ها می توانند در گوارش نوعی ماده سرطان‌زا تولید کنند.
 
وی همچنین در ادامه گفت: البته نیترات سدیم ها جزء افزودنی های مجاز هستند اما استفاده بی رویه از آنها در دراز مدت می تواند منجر به ایجاد می شود.
 
این کارشناس تاکید کرد: مصرف بی رویه محصولات دارای نیتریت و نیترات در دراز مدت باعث سرطان می شود. این افزودنی ها دستاورد کشورهای غربی هستند که استفاده از آنها در حد استاندارد خطری ندارد.
 
حسین عبدالعزیزی در پایان تصریح کرد: برخی پزشکان نیز بر این باورند که بعضی افزودنی ها همچون مواد افزودنی موجود در پفک، ساندیس‌ها و نوشابه ها می توانند آلرژی ایجاد کنند.
کد خبر 88285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha