تازه واردهای آلمانی بازار زمستانی را خواب زده کرد!

پرشین خودرو: پس از حضور فولکس واگن در نمایشگاه خودرو تهران و استقبال بازدیدکنندگان از غرفه این خودروساز آلمانی، نخستین تست درایو 2 خودرو تیگوان و پاسات در ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از ماه ها حرف و حدیث و شایعات مختلف پیرامون آمدن یا نیامدن خودروهای فولکس واگن به بازار ایران، نمایشگاه خودرو تهران شاهد نخستین نمایش رسمی محصولات این برند در ایران بود.

فولکس واگن که پس از افشای رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی در جهان روزهای سختی را تجربه کرده و با افت فروش در برخی مواقع روبرو شده بود اما با حضور در نمایشگاه تهران و نمایش محصولات خود با استقبال نسبتا کم نظیری از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد. استقبالی که بار دیگر نشان داد بازار خودروهای وارداتی در ایران از بازار جهانی تاثیر نمی پذیرد که این مسئله البته یکی از موارد عجیب در بازار خودرو ایران است، آنچنان که به طور مثال کاهش جهانی قیمت یک خودرو با افزایش قیمت همان محصول در بازار ایران پاسخ داده می شود.

شاید همین استقبال گسترده موجب شد تا در نخستین روزهای دی ماه خبری مهیج بازار راکد و یخ زده خودروی ایران را از خواب زمستانی بیدار کند.

ماموت خودرو که نماینده رسمی فولکس واگن آلمان در ایران شده است در خبری کوتاه فروش فوری تیگوان و پاسات را با تحویل یک ماهه اعلام کرد و جنب و جوشی در بازار به راه انداخت.

تیگوان و پاسات که در دو سگمنت اس.یو.وی و سدان قرار دارد با قیمت 289 و 275 میلیون تومانی وارد بازاری شود که می توان گفت به طور کامل در سیطره خودروهای کره ای و فرانسوی قرار دارد اما استقبال از پیش فروش این دو محصول از سوی خریداران نوید آینده ای روشن برای این برند تازه وارد می دهد.

بنا به گفته مونا نوریان مدیر بازاریابی ماموت خودرو تنها با گذشت اندکی بیش از 24 ساعت از آغاز فروش این دو محصول در بازار، موجودی 2 هزار دستگاهی آن به اتمام رسید که البته از سوی فعالان این حوزه وقوع این اتفاق آنچنان هم دور از انتظار نبود. یکی از دلایل این استقبال را می توان علاقه وافر ایرانیان به خودروهای آلمانی دانست تا جایی که در نظرسنجی ماه پیش شرکت ISQI اکثر ایرانیان نخستین انتخاب خود در خرید خودرو را محصولات آلمانی معرفی کرده بودند.

پاسات در ایران با موتور 1.8 لیتری توربوشارژ و توان 180 اسب بخار با گشتاور 250 نیوتن متری، 275 میلیون تومان قیمت خورد که با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک مصرف سوختی در حدود 5.8 لیتری در سیکل ترکیبی خواهد داشت.

تیگوان نیز با موتور 2 لیتری توربو و توان 180 اسب بخار، گشتاوری 320 نیوتن متری تولید خواهد کرد که با استاندارد آلایندگی یورو6، 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می کند.

این دو خودرو در بازار ایران با نسخه های فول آپشن خود امکانات بی شماری را در اختیار خریداران قرار می دهند که به عنوان نمونه می توان به سیستم استارت استاپ خودرو، دکمه استارت، شیفتر دنده پشت فرمان، صندلی های 12 حالته، گرمکن صندلی، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، ماساژور صندلی، فرمان برقی، مونیتور 9 اینچی، هدآپ دیسپلی، سیستم اتوپارک، گرمکن آیینه و صفحه کیلومتر دیجیتال پیشرفته اشاره کرد.

در سواری کوتاهی که با این دو خودرو داشتیم، شتاب بالا، فرمان پذیری مناسب و هندلینگ خوب نکاتی بود که بسیار قابل توجه بود.

یکی از نکات جالبی که در حاشیه نمایش این دو محصول فولکس در ایران مشاهده کردیم این بود که خودرو به صورتی تنظیم شده است که هیچ کدام از امکانات قابل دسترسی نخواهد بود و تنها زمانی که خودرو به خریدار اصلی تحویل داده می شود با استفاده از کامپیوتر و نیروی انسانی متخصص این امکانات فعال می شود تا مشتری از بابت اولین استفاده از آپشن های خودرو اطمینان خاطر داشته باشد.

 

در این لینک می توانید گزارش تصویری کاملی از تست تیگوان و پاسات را تماشا کنید.

کد خبر 88314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha