«پراید» فرهنگ رانندگی و ویراژ باید داشته باشد؟

پرشین خودرو: با توجه به اینکه شبکه چهار سیما یک شبکه فرهنگی است، استفاده از کسانی که نمی توانند آداب سخن گفتن را رعایت کنند یک کم لطفی از سوی صدا و سیما برای صنعت کشور است.

سعید صبوری عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: در یک برنامه طنز گونه مجری برنامه بدنه پراید را با بدنه یک حیوان مقایسه می کند و سپس مدیرعامل تازه وارد سایپا که از معدود مدیرانی است که از ابتدا در بدنه صنعت خودرو رشد کرده است را مورد خطاب سخنانش قرار می دهد و فکر می کند به این نوع حرف زدن می گویند طنازی!

وی ادامه داد: دوستان در این برنامه، فرق بی فرهنگی و بی ادبی را با طنازی هنوز تشخیص نمی دهند و همان کاری را کلید زده اند که یک شبکه انگلیسی برای تخریب صنعت خودروی ایران و با سمند آغاز کرده است. فرق شما با آن شبکه ضد ایرانی چیست؟

صبوری حمایت از تولید ملی و بها دادن به ساخت داخل را از برکات اقتصاد مقاومتی و از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: هنوز نمی دانم که صدا و سیما که باید حامی صنعت ایرانی و پیرو بیانات مقام معظم رهبری باشد چرا شمشیر را برای صنعت کشور از رو بسته است؟

این قطعه ساز داخی با انتقاد از اتفاقت اخیر گفت: دوستان غیر کارشناس به خود این اجازه را می دهند که در مورد خودروی بومی شده پراید و یا حتی سمند و پژو که حداقل 3 میلیون نفر در صنعت خودرو و میلیون ها ایرانی در زندگی روزمره از آن کسب درآمد می کنند هر چه می خواهند بگویند البته بدون سند و مدرک و این اشتباه است.

وی افزود: می گویند پراید موجب تصادف است و قاتل جان ایرانیان! سوال من این است که پراید، سمند، پژو چگونه قاتل هستند و چگونه باعث مرگ افراد می شوند؟ آیا پراید فرهنگ رانندگی ندارد؟ آیا سمند مسوول جاده های خراب کشور ما است؟ آیا پژو مسوول تصحیح گردنه ها و جاده های پر پیچ و خم کشور است؟ آیا پراید ویراژ می دهد و سبقت می گیرد؟ آیا پراید مسوول واردات قطعات و لوازم یدکی قاچاق و تقلبی به کشور است؟

عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی که بسیار از برنامه اخیر شبکه چهار سیما ناراحت بود ادامه داد: دوستان غیر کارشناس، پراید را با خودروی چینی 60 میلیونی مقایسه می کنند که البته مقایسه بیراهی است زیرا وقتی قیمت یک خودرو 3 برابر پراید است باید در آپشن ها و قطعات تغییراتی در آن وجود داشته باشد اما با همه این ها اگر همین امروز به تعمیرگاه های مجاز خودروهای چینی سر بزنید خواهید دید که ماهها است مردم برای یک قطعه تعمیری همین خودروی بهتر از پراید منتظر هستند و خودرو در تعمیرگاه خاک می خورد.

وی تاکید کرد: خودروهای داخلی ساز مانند پراید، پژو و سمند دیگر مشکلی به نام کمبود قطعات ندارند و تعمیرگاه های بسیاری برای تعمیر خودروی ایرانی در کشور سامان دهی شده و قطعات نیز به وفور در دسترس است اما اگر شما به جای پرداخت هزینه یک قطعه اصلی و برای ارزان خریدن از لنت تقلبی استفاده می کنید و بعد همان لنت موجب تصادف می شود؛ دیگر به پراید چه ربطی دارد شما باید فرهنگ خود را درست کنید!

صبوری گران بودن پراید در مقایسه با سایر خودروها را نیز قبول ندارد و به پرشین خودرو گفت: ارزانترین خودرو در هند به نام «تاتا» هیچ آپشنی ندارد و خودروی ملی هندی ها نیز به حساب می آید و قیمت فعلی آن نیز 6 هزار دلار است اما هیچکس به خود اجازه نمی دهد که هر روز توی سر این خودروی کوچک بزند زیرا این خودرو امید قشر کم درآمد هندوستان و البته یک خودروی داخلی است.

وی افزود: قیمت پراید 10 سال پیش 6 میلیون تومان بود و دلار نیز 800 تومان یعنی قیمت یک پراید به ارز خارجی می شد بیش از 7 هزار دلار. الان پراید 20 میلیون تومان است و قیمت دلار 4000 تومان یعنی چیزی در حدود 5 هزار دلار قیمت امروز پراید است. این یعنی پراید گران نشده است بلکه پول کشور ارزش خود را در مقابل سایر ارزها از دست داده و نمی دانم چرا درک این واقعیت این قدر سخت است؟

وی در پایان با خطاب قرار دادن صدا و سیما گفت: حیف است که از تریبونی که در اختیار شما قرار گرفته است به جای حمایت از تولید داخلی برای تخریب صنعت و مدیران زحمتکش این خطه استفاده شود و کاش به جای هزینه کرد برای ساخت برنامه های بی مایه طنز، برای بالا بردن فرهنگ رانندگی مردم، اصلاح جاده ها و مسائل فرهنگی کمی هزینه بیشتر انجام شود.

کد خبر 88316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha