الزامات ادغام قطعه سازان از زبان رئیس هیات عامل ایدرو

پرشین خودرو: رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: ادغام قطعه سازان نیازمند تعریف مدل توسعه ای از صنعت قطعه سازی برای ارتقای این صنعت و دستیابی به تکنولوژی های روز دنیاست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، منصور معظمی، با بیان این مطلب و با اشاره به وظیفه سیاستگذاری دستگاه های حاکمیتی اظهار داشت: در ادغام صنعت قطعه سازی باید ابتدا سیاست کلی و خط مشی مشخص شود و سپس بر اساس آن، چارچوب هایی گذاشته شود که قابل دفاع و اجرایی باشد.


وی که در جلسه بررسی راهکارهای ارتقاء صنعت قطعه سازی با حضور اعضای انجمن های قطعه سازان، خودروسازان و برخی از مسئولان این صنایع سخن می گفت، تصریح کرد: هر گاه در مسئله ای ندانیم چه می خواهیم، نمی توانیم چاره اندیشی درست داشته باشیم، بنابراین چنانچه در این صنعت نتوانیم سیاست و خط مشی درستی را پی ریزی کنیم، نخواهیم توانست تولید محصولات با کیفیت و در حد رده جهانی و رقابت پذیر داشته باشیم.


‌معظمی با اشاره به رده بندی قطعه سازان و ادغام آن ها متذکر شد: تی رینگ نباید رنکینگ باشد چراکه هدف از آن ارتقای کیفیت محصولات قطعه سازان و حل مشکلات آن ها و خودروسازان است .


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به پنجمین همایش صنعت خودرو ایران با محور "زنجیره تامین رقابت پذیر(مواد اولیه، قطعه سازی و لجستیک)" که در 24 و 25 بهمن ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، درک صحیح از "مزیت ها"، "چالش ها" و "مشکلات" پیش روی تصمیم برای ادغام قطعه سازان داخلی را نیازمند تعریف مدل توسعه و ارتقاء از صنعت قطعه سازی دانست.


وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه اصول و چارچوب درستی در مسیر ادغام قطعه سازان داخلی تعیین شود، قطعه سازان کوچک نیز که سرمایه های ملی کشور هستند، از حرکت باز نمی ایستند و زمینه های رشد آن ها نیز فراهم می شود.


یادآور می شود که پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران 24 و 25 بهمن ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران و با حضور خودروسازان و قطعه سازان مطرح داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

کد خبر 88318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha