کد خبر 8832
۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
احتمال قطع ارز دولتی برای واردات خودرو

پرشین خودرو: معاون سازمان توسعه تجارت ایران از احتمال قطع ارز دولتی برای واردات خودرو خبرداد و گفت: قطع ارز دولتی خودرو به کمیته مربوط به تعیین فهرست کالاهایی که ارز وارداتی آنها از طریق صادرات تامین می‌شود، پیشنهاد شده و در حال بررسی است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از مهر، کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی گفت: در حال حاضر خودرو در فهرست 180 قلم کالایی که ارز حاصل از واردات آنها از طریق صادرات جبران می‌شود، نیست اما باید توجه داشت که فهرست اعلام شده، آخرین فهرست اینگونه کالاها نیست بلکه هم اکنون در حال بررسی کارکرد فهرست اعلام شده هستیم و به تدریج آن را تکمیل خواهیم کرد. معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: خودرو نیز از جمله کالاهایی است که برای قطع ارز دولتی آنها پیشنهاداتی ارایه شده است، اما با توجه به اینکه واردات خودرو سالانه یک میلیارد دلار است و حساسیت‌هایی نیز بر روی آن وجود دارد، بررسی بیشتر در مورد آن ادامه خواهد یافت و احتمال دارد که در فهرست بعدی، نام خودرو نیز به ثبت رسد و دیگر ارز دولتی به واردات آن تخصیص نیابد. وی تصریح کرد: باید مزایا و معایب فهرست اعلام شده برررسی شود و بعد از آن فهرست‌های جدید اعلام شوند، اما هم اکنون در حال بررسی و رایزنی با مجموعه‌های کارشناسی در رابطه با اعلام فهرست‌های جدید هستیم. کرمانشاهی تاکید کرد: در فهرست 180 قلم کالای اعلام شده که به تصویب کارگروه حمایت از تولید نیز رسیده است، از بخش‌خصوصی، تشکل‌ها و مجمع عالی واردکنندگان نظرخواهی شده است و مجدد تمام نظرات کارشناسی در کارگروه حمایت از تولید، بررسی و به تصویب نهایی رسیده است. دولت به تازگی فهرستی 180 گانه را از کالاهای مصرفی و غیرضرور اعلام کرده است که دیگر به آنها ارز دولتی تخصیص نمی‌یابد و واردات این کالاها مشروط به تامین ارز صادراتی است. بر این اساس، برخی موافق با قرار گرفتن نام خودرو در این فهرست هستند و معتقدند که خودرو نیز باید ارز حاصل از واردات را از طریق صادرات جبران کند.
کد خبر 8832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    بابا شما چی از جون این بازار میخواهید ؟ در این کشور سالی 70 میلیارد دلار جنس وارد میشود + 20 میلیارد جنس قاچاق شما فقط زورتان به 1 میلیارد دلار خودرو میرسد که تازه 124% هم بی دردسر از آن درآمد دارید ؟ خودروساز داخلی میخواهد محصولش را گران کند فقط این راه را بلد است ؟