کد خبر 88326
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
بوئینگ از هواپیمای خودران  خود رونمایی كرد

پرشین خودرو: شرکت بوئینگ، غول هواپیماسازی جهان از یک هواپیمای هوشمند و خودران تحت عنوان Stingray MQ-۲۵ رونمایی کرده است که توانایی سوخت رسانی به سایر هواپیماها در حین پرواز را دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از وب سایت thedrive، نسخه آزمایشی هواپیمای خودران و هوشمندی که Stingray MQ-۲۵ نام دارد، به تازگی توسط شرکت هواپیماسازی بوئینگ با انتشار ویدیو و تصاویری مرتبط با این محصول جدید، رونمایی شده است. این هواپیمای جدید قادر به حمل و سوخت رسانی ۶۸۰ کیلوگرم سوخت مورد نیاز هواپیماهای در حال پرواز است.

این غول هواپیماسازی آمریکایی با رونمایی از این محصول جدید قصد دارد در مسابقه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا شرکت کند که هواپیمای بدون سرنشین و خودران مذکور بدین ترتیب می تواند به هواپیماهای جنگنده دیگر در حین پرواز، خدمات سوخت رسانی ارائه کند. طبق گزارش های منتشر شده، نتایج مسابقه مذکور در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ اعلام خواهد شد و بوئینگ مصمم است که با رونمایی از این محصول، رقبای قدرتمند خود همچون لاکهید مارتین و جنرال اتومیکز را شکست دهد.

مسئول پروژه هواپیمای خودران و سوخت رسان بوئینگ در این باره خاطر نشان کرده است: "سالیان طولانی است که بوئینگ با نیروی دریایی آمریکا همکاری می کند و این میزان سابقه و تجربه موفقیت آمیز به طور قطع ما را در پیروزی در مسابقه پیش رو و انعقاد قراردادهای بزرگ کمک خواهد کرد".

هواپیمای مذکور قادر است ۱۵۰۰ پوند سوخت را حدودا ۵۰۰ مایل حمل کند. گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که آزمایش های اصلی و پیچیده این هواپیما در ادامه سال جاری میلادی ۲۰۱۸ صورت خواهد گرفت.

کد خبر 88326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha