آزار و اذیت جنسی زنان این بار در خودروسازی فورد

پرشین خودرو: پس از افشاگری‌ها درباره چند دهه آزار و اذیت جنسی کارگران زن، مدیرعامل خودروسازی فورد از کارکنان این شرکت عذرخواهی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از افشاگری‌ها درباره چند دهه آزار و اذیت و سوء‌رفتار جنسی، رئیس این شرکت خودروسازی از کارکنان دو کارخانه خودروسازی در شهر شیکاگو عذرخواهی کرد.

روزنامه نیویورک تایمز اوایل این هفته گزارش مفصلی درباره آزار و اذیت و سوء رفتار جنسی با کارگران زن این شرکت خودروسازی در دهه ۱۹۹۰ منتشر کرد. بیش از هفتاد تن از کارکنان کنونی و سابق این شرکت می‌گویند آنان را درباره گزارش دادن این سوء رفتار‌های جنسی ترسانده بودند.

جیم هکت، مدیرعامل فورد، پنج شنبه در نامه‌ای سرگشاده به کارکنان گفت: «مقاله نیویورک تایمز را درباره این موضوع تکان دهنده خوانده است و از این که همکارانش مورد آزار و اذیت و سوء رفتار جنسی قرار گرفته اند متاسف است». وی گفت: «قول می‌دهد به هیچ عنوان آزار و اذیت‌های جنسی را تحمل نکند و به شدت با عاملان آن برخورد نماید».

در یکی از افشاگری‌ها یک کارگر زن گفت وی برای داشتن رابطه جنسی با یکی از سرپرست‌های مرد تحت فشار قرار داشته است و برای بهبود شرایط کاری اش مجبور شده است در برابر این درخواست تسلیم شود.

مدیرعامل فورد گفت: برای گفت وگوی مستقیم با کارگران از کارخانه‌های شیکاگو دیدن خواهد کرد.

کد خبر 88331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha