کد خبر 88412
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
رشد فروش خودروهای تمام برقی در اروپا

پرشین خودرو: برآوردها حاکی از آن است که سال جاری میلادی شاهد افزایش فروش و تقاضای خودروهای تمام برقی و الکتریکی در کشورهای اروپایی به میزان ۲۰۰ هزار دستگاه باشیم.

به گزارش  پرشین خودرو به نقل از وب سایت اتوکار اروپا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

گزارش های منتشر شده از سوی موسسات تحلیل آمار حاکی از آن است که فروش خودروهای تمام برقی و الکتریکی در اروپا در سال جاری میلادی افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه خواهد کرد. تحلیلگران برآورد کرده اند که با معرفی نسخه ها و مدل های جدید، صنعت تولید و همچنین خرید و فروش خودروهای پاک برقی و الکتریکی از رونق خاصی بهره خواهد برد.

موسسه اتوماتیو LMC، همچنین پیش بینی کرده است که میزان فروش خودروهای تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی تا دو سال آینده از مرز ۶۰۰ هزار دستگاه و همچنین تا سال ۲۰۲۲ از مرز ۱ میلیون دستگاه در این قاره سبز عبور خواهد کرد.

می توان تا حد زیادی این رشد بی سابقه و چشمگیر در خرید و فروش خودروهای تمام برقی و الکتریکی را مرهون محصولات و خودروهای پاک و جدید نیسان لیف و تسلا دانست که صنعت نوپای خودروهای پاک و الکتریکی را به شدت متحول کرده‌اند. همانطور که می دانیم خودروی نیسان لیف (Nissan LEAF) با فروش ۳۰۰ هزار دستگاه در رتبه نخست پر فروش ترین خودروی تمام برقی و الکتریکی در جهان جای گرفته است که از این میزان تعداد ۱۱۴ هزار و ۸۲۷ دستگاه آن در ایالات متحده آمریکا، حدود ۹۰ هزار دستگاه در ژاپن و بالغ بر ۹۵ هزار دستگاه از این خودرو نیز در سایر نقاط جهان (بویژه کشورهای اروپایی) به فروش رسیده است.

این در حالیست که تمامی خودروسازان برتر جهان در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا تصمیم گرفته اند که تعداد خودروها و مدل های تمام برقی و هیبریدی خود را گسترش بدهند تا بتوانند نقش بسزایی در کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین و هم در توسعه صنعت نوپای خودروهای پاک ایفا کنند.
 

کد خبر 88412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha