برخورد با زمینه های ایجاد بازار سیاه بلیت

پرشین خودرو: رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، از پیش بینی ثبات نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس در دوماه پایانی سال خبر داد و گفت: از ایجاد بازار سیاه بلیت در ایام نوروز جلوگیری می کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی ، با تاکید بر ضرورت ثبات نرخ حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به پایان سال و همزمان با اوج گیری سفرها، گفت: هر نوع افزایش قیمتی در ایام منتهی به سال در حوزه حمل و نقل عمومی تخلف ناوگان ها بوده و با پیگرد قانونی همراه خواهد بود.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هر ساله همزمان با نزدیک شدن به پایان سال مردم منتظر گرانی نرخ بلیت اتوبوس، هواپیما و قطار هستند، افزود: در سال جاری با اتخاذ تدابیر مناسب جلوی هر نوع سوءاستفاده در این زمینه گرفته شده و با هر نوع دلال بازی برای کسب سود بیشتر برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون هیچ دستورالعملی مبنی بر افزایش نرخ حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی صورت نگرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش نرخ حمل و نقل عمومی تابع دستورالعمل خاصی است بنابراین تصمیم گیری یک باره در خصوص آن ممکن نیست.

ضرورت برخورد با افزایش نرخ های مناسبتی بلیت

وی با اشاره به اینکه به طور حتم با افزایش نرخ های مناسبتی در حوزه حمل و نقل عمومی برخورد صورت خواهد گرفت، گفت: برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان مربوطه برای جلوگیری از تکرار گرانی بلیت ها در ایام منتهی به عید نوروز در دستور کار کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس قرار دارد.

علوی ادامه داد: پیش بینی ما از بازار بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس برای ایام منتهی به پایان سال ادامه روند فعلی بدون تغییر و افزایش قیمت است.

از ایجاد بازار سیاه بلیت جلوگیری می کنیم

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه همیشه در یکی دو روز مانده به عید نوروز برخی دلالان اقدام به ایجاد بازار سیاه بلیت می زنند، گفت: اتخاذ تدابیری برای مقابله با بازار سیاه بلیت باید از اکنون که دو ماه مانده به پایان سال در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع افزایش قیمتی در حوزه بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی که خارج از چارچوب قانون رخ دهد با برخوردهای منسجم همراه خواهد بود، افزود: یک بار برای همیشه باید بازار سیاه فروش بلیت بسته شود در غیر این صورت مردم تنها قشر متضرر این بازار خواهند بود.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دلیلی برای رشد قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در روزهای پایانی سال وجود ندارد از این رو برای ساماندهی بازار و همچنین جلوگیری از برخی آشفتگی های احتمالی نشست های منسجم برگزار خواهد شد.

کد خبر 88425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha