کد خبر 88477
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کمک گرفتن بوئینگ از سرامیک چاپ 3 بعدی

پرشین خودرو: امروزه چاپ سه‌بعدی انقلابی در تولید ایجاد کرده است. یکی از شرکت‌های پیشگام در این مورد آزمایشگاه‌های تحقیقاتی "هیوز"(شرکت مشترک جنرال موتورز و بوئینگ معروف به HRL) است.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از شرکت‌های پیشگام در این مورد آزمایشگاه‌های تحقیقاتی "هیوز"(شرکت مشترک جنرال موتورز و بوئینگ معروف به HRL) است. این شرکت پیشرفت‌های زیادی در زمینه چاپ سه‌بعدی، برنامه‌های حمل‌ونقل خودرویی، هواپیما و سفینه‌های فضایی داشته و در حال حاضر سرامیک با چاپ سه‌بعدی ارائه کرده است.

سرامیک چاپ شده حدود 1700 درجه سانتیگراد حرارت را تحمل می‌کند که در این دما بسیاری از مواد به سادگی ذوب شده و یا تغییر شکل می یابند.

این محصول در آینده به دو صورت روانه بازار خواهد شد. یکی از موارد استفاده از این سرامیک در محصولات آینده جنرال موتورز و بوئینگ و مورد دوم مجوز همکاری با MalibuIQ شرکت سرمایه‌گذاری VC و تولیدکنندگان بزرگ است.

این فناوری در تولید موتورهای جت "رولزرویس"(Rolls-Royce) بسیار کارآمد بوده و موجب کاهش مصرف سوخت خواهد شد. این شرکت ادعا کرد با چاپ سه‌بعدی میزان مصرف سوخت به دلیل قطر 1.5 میلی‌متر، 15 درصد کاهش می‌یابد.

افزودن دریچه‌های سرامیکی موجب کاهش دو رقمی مصرف سوخت و هزینه‌ها خواهد شد.

همچنین استفاده از سرامیک‌های غیرشکننده در اتصال  فیبر کربن و آلومینیوم به طور چشمگیری وزن وسیله نقلیه را کاهش و ایمنی را افزایش خواهد داد.

 

کد خبر 88477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha