کد خبر 88608
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
نسل جدید کیا سراتو معرفی شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی کیا با آغاز بکار جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکا، نسل جدید کیا فورت را معرفی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی کیا همانطور که وعده داده بود، با آغاز بکار جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکا، نسل جدید کیا فورت را معرفی کرد که در بازار اروپا تحت عنوان Cee,d، در بازار کره جنوبی تحت عنوان K9 و همچنین در بازارهای جهانی همچون ایران، تحت عنوان کیا سراتو شناخته می‌شود که حالا در پرشین خودرو سعی داریم مروی مختصر و مفید بر روی مشخصات اعلامی آن از سوی شرکت سازنده داشته باشیم.

اولین چیزی که در نسل جدید کیا سراتو جلب توجه می‌کند، طراحی ظاهری آن خواهد بود که با یک پوست اندازی گسترده همراه بوده است، اما این پوست اندازی بزرگ باعث شده تا چهره کیا سراتو در نسل جدید خود به اتومبیل "کیا استینگر" شبیه شود، ولی همانطور که پیش از این اشاره کرده بودیم، این شباهت میان استینگر و نسل جدید سراتو کاملا یکسان نبوده و در جزییات طراحی اتومبیل می‌توان شاهد تغییرات بسیار زیادی بود که باتوجه به تصاویر این خودرو در گالری پرشین خودرو، می‌توانید به جزییات طراحی آن پی ببرید.

علاوه بر ظاهر اتومبیل، کمپانی خودروسازی کیا تمرکز ویژه‌ای بر روی بخش فنی و سیستم محرک اتومبیل داشته است، به این صورت که مشتریان می‌توانند برای دریافت و انتقال نیروی تولیدی پیشرانه، به صورت سفارشی از یک جعبه دنده اتوماتیک CVT و یا جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده کنند. صحبت از پیشرانه محرک اتومبیل شد، در این زمینه شرکت خودروسازی کیا از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر استفاده کرده است که در حداکثر کارایی خود، دارای 147 اسب بخار قدرت و همچنین 178 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که اگر یک توربوشارژر داشتیم، چه بسا نیروی بیشتری در اختیار چرخ‌ها قرار می‌گرفت.

به طور کلی، تغییرات اساسی کیا سراتو تنها در موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود، بلکه می‌توان به افزایش طول 81 میلی متری اشاره داشت که حالا طول کلی اتومبیل را به 4641 میلی متر افزایش داده و می‌تواند فضای پای بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر این، در ساخت پلتفرم جدید کیا سراتو نزدیک به 54 درصد فولاد پیشرفته با مقاومت بالا استفاده شده است که در مجموع باعث شده مقاومت اتومبیل در برابر ضربه حدود 16 درصد افزایش پیدا کند و شرکت خودروسازی کیا امیدوار است که با انجام چنین کاری، بتواند نمرات ایمنی بهتری از موسسات مربوطه دریافت کند.

در پایان لازم به ذکر است که هنوز شرکت خودروسازی کیا قیمت مناسبی برای اتومبیل خود اعلام نکرده است، اما با این حال گفته می‌شود که خودروی نسل جدید کیا سراتو در مدل‌های S، LX و EX در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

کد خبر 88608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha