هیوندای ولوستر با طراحی کاملا جدید از راه رسید

پرشین خودرو: در نگاه اول شاید تغییرات اتومبیل زیاد نباشد، اما کمپانی خودروسازی هیوندای نسل جدید ولوستر را با تغییرات بسیار زیادی آماده عرضه به مشتریان کرده است، اما قبل از آن در نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکا حاضر شده تا مخاطبان از نزدیک نظاره‌گر هیوندای ولوستر جدید باشند.

به گزارش پرشین خودرو، برای شروع، نسل جدید هیوندای ولوستر کمی بزرگ‌تر از نسخه قبلی ساخته شده است، هرچند طول کلی اتومبیل تنها 20 میلی متر افزایش پیدا کرده و همچنین شاهد افزایش 10 میلی متری عرض اتومبیل هستیم، اما ارتفاع خودرو نسبت به قبل خود تغییر نکرده است تا همچنان یک هیوندای ولوستر جمع و جور داشته باشیم.

طبق ادعای شرکت خودروسازی هیوندای، طراحی ظاهری نسل جدید ولوستر توسط طراحان این شرکت در ایالات متحده آمریکا توسعه پیدا کرده است و ظاهر آن را با کمی الگوبرداری از خودروهای رالی و بیشتر از همه اتومبیل‌های مسابقه‌ای به نتیجه رسیده است. به همین دلیل است که شاهد خطوط نسبتا زیادی بر روی بدنه و کاپوت اتومبیل هستیم و همچنین یک جلوپنجره بسیار بزرگ در قسمت جلو طراحی شده است تا هوای خنک کاری رادیاتور را بیشتر از حد نیاز تامین کند. اما به طور کلی، چهره جدید هیوندای ولوستر با استفاده از زبان طراحی جدید هیوندای توسعه پیدا کرده است تا یک طراحی آشنا، ولی جذاب و جوان پسند داشته باشد.

در مهم‌ترین بخش از اتومبیل، شرکت خودروسازی هیوندای از دو پیشرانه متفاوت بنزینی استفاده کرده است، یکی از آنان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر و دیگری هم یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر که در این میان، پیشرانه 2 لیتری اتومبیل با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندرهای خود، می‌تواند 147 اسب بخار قدرت و همچنین 178 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که برای دریافت و انتقال این نیرو به سمت چرخ‌های اتومبیل، از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

علاوه بر این، شرکت خودروسازی هیوندای یک پیشرانه توربوشارژر 1.6 لیتری هم آماده کرده است که حداکثر خروجی قدرت آن به 201 اسب بخار رسیده و همچنین قادر به تولید 264 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که برای انتقال نیروی آن، از جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است.

جالب توجه است که علاوه بر نسخه‌های استاندارد اتومبیل، کمپانی خودروسازی هیوندای یک نسخه اسپرت از هیوندای ولوستر آماده کرده است که برخی از ویژگی‌های آن به خودروهای اسپرت نزدیک‌تر شده است، همچون خروجی‌های اگزوز آن که با نسخه استاندارد متفاوت بوده، رینگ‌های متفاوت با لاستیک‌های میشلین بر روی آن نصب می‌شود و دیگر ویژگی‌های ظاهری اتومبیل که برای علاقه‌مندان به داشتن یک خودروی اسپرت مثل ولوستر هیجان انگیز خواهد بود.

کد خبر 88640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha