کد خبر 88676
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
 کنترل این خودرو تصویری و گرافیکی است

پرشین خودرو: شرکت نیسان نمونه اولیه یک خودروی شاسی بلند به نام ایکس موشن را در نمایشگاه بین المللی خودروی دیترویت در معرض دید علاقمندان قرار داده که دارای امکانات چندرسانه ای متنوعی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ورج، یکی از قابلیت های منحصر به فرد خودروی یادشده نصب ۷ نمایشگر لمسی کوچک و مجزا در بالای داشبورد و در دیگر بخش های اتومبیل است که نشان می دهد نیسان قصد دارد کنترل این خودرو را از حالت دستی به حالت تصویری و گرافیکی تغییر دهد.

از میان این نمایشگرها، سه تا اصلی بوده و بر روی داشبورد قرار دارند. دو نمایشگر هم در کناره های سمت راست و چپ خودرو قرار گرفته اند تا کنترل برخی ابزار جانبی این اتومبیل را ممکن کنند. بر روی سقف این خودرو هم یک آینه دیجیتال نصب شده است.

آخرین نمایشگر هم در مرکز کنسول خودرو قرار دارد. همچنین بخش زیادی از تزئینات داخلی این خودرو از جنس چوب است که زیبایی داخلی آن را دوچندان کرده است.

نیسان می گوید کنترل سیستم تفریحی و چندرسانه ای این خودرو از طریق نمایشگرهای مذکور با حرکات دست و چشم صورت می گیرد. این کار با صدور فرامین صوتی نیز ممکن است تا دسترسی به اطلاعات به شیوه ای ایمن، سریع و هوشمندانه صورت بگیرد.

طراحی تخت و کم عرض نمایشگرها باعث می شود تا راننده در حین دریافت و مشاهده اطلاعات دقت خود را در حین رانندگی حفظ کند. برای فعال کردن سیستم های یادشده از اثر انگشت مالک خودرو استفاده می شود. هدایت این خودرو هم به صورت خودکار و بدون دخالت راننده و هم به صورت سنتی و با استفاده از فرمان ممکن است. هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه این خودرو اطلاعاتی در دست نیست.

کد خبر 88676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha