رنو کوئید متعلق به ایران است و دیگر هیچ!

پرشین خودرو: بازار ایران برای رنو بسیار مهم است و ما قصد تولید 150 هزار دستگاه خودرو جدای از ظرفیت 300 هزار دستگاهی فعلی را داریم اما باید سایت این تولید را ایدرو به ما معرفی کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رامتین اسماعیلی مدیرعامل رنو پارس در نشست خبری با خبرنگاران، با پرداختن به گزارش عملکرد مجموعه رنو پارس، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.
وی در خصوص بحث داغ سایت بن رو و رنو گفت: اینکه وضعیت سایت بن رو چه می شود را باید ایدرو پاسخ دهد و ما نیز اطلاعاتمان در حد شما خبرنگاران است و من همین امروز در مطالب خبری دیدم که از مدیران ایدرو گفته اند که بن رو را به رنو می دهیم.
اسماعیلی ادامه داد: ما برای تولید 150 هزار دستگاه در سال در مجموعه رنو تعهد داده ایم و اعلام آمادگی نیز می کنیم اما اینکه این تعداد خودرو در کدام سایت ساخته خواهد شد را باید ایدرو اعلام کند و مشکل برای آغاز کار همین معلوم نبودن سایت تولیدی است.

نبود زیرساخت مانع ورود خودروهای برقی
مدیرعامل رنو پارس در مورد ورود خودروهای برقی ساخت رنو یا نیسان به بازار ایران گفت: هر دو مجموعه رنو و نیسان جزو قوی ترین برندهای عرضه کننده خودروهای برقی هستند و این امکان و توان را برای ورود این خودروها و حتی تولید این محصول در ایران را دارند اما مشکل اینجاست که زیرساختی برای ورود خودروهای برقی به بازار وجود ندارد.
وی ادامه داد: ابتدا باید زیرساخت های دیده و مهیا شود که این مهم به تلاش وزارت خانه های مختلف از جمله وزارت نیرو بستگی دارد زیرا نمی توان خودروی برقی وارد کرد اما منبع شارژ آن را در اختیار خریدار قرار نداد.
اسماعیلی با تاکید بر این مطلب که برای ورود برقی ها به بازار ایران اقداماتی شده است گفت: ما از مهندسان هندی برای بررسی وضعیت برق ایران و سیستم های شارژ استفاده کردیم و باید منتظر بمانیم تا در ایران تصمیم در مورد سرمایه گذاری در حوزه خودروهای برقی و ایستگاه های شارژ به نقطه آغاز برسد تا بتوان برای واردات یا ساخت خودروی برقی برنامه ریزی کرد.
وی افزود: ما پیشنهاد دادیم اول در برخی مسیرهای خاص تاکسیرانی یا فرودگاهی از این خودروها استفاده شود و در ابتدا و انتهای مسیر نیز جایگاه شارژ بگذاریم. با این کار هم مردم با این سیستم خودرویی آشنا می شوند و هم کم کم زیرساخت ها تعریف خواهد شد.

خروج تندر90 و ساندرو از خط تولید حتمی است
اسماعیلی در مورد خودروهای رنو و استانداردهای 85 گانه متذکر شد: از همان زمانی که استانداردها لازم الاجرا شود تمام خودروهایی که در حال حاضر از برند رنو در دو شرکت سایپا و ایران خودرو تولید می شود، باید به دلیل پاس نکردن استانداردهای جدید از چرخه تولید خارج شود و ما این موضوع را می دانیم و به وزارت خانه و شرکای خود نیز اعلام کرده ایم.
وی افزود: ما برای تغییر استانداردهای تندر90 و ساندرو هزینه ای زیادی باید صرف کنیم که ترجیح می دهیم پلتفرم جدید وارد شود.
مدیرعامل رنو پارس تاکید کرد: اینکه جای تندر90 و ساندرو کدام محصول ساخته خواهد شد به شرکای ایرانی ما مربوط می شود و آنها باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند اساسا خودرویی دیگر از رنو را تولید کنند یا ترجیح می دهند مثلا یک برند چینی را جایگزین رنو کنند!
وی در خصوص خودروهای وارداتی برند رنو و استانداردهای 85 گانه نیز گفت: تمام خودروهایی رنو که به صورت CBU وارد ایران می شود استانداردهای ایران را پاس خواهند کرد و حتی کوئید نیز از استانداردهای جدید سربلند بیرون می آید.

بازار ایران برای رنو بسیار ارزشمند است
مدیرعامل رنو پارس در مورد نگاه رنو به بازار ایران گفت: وقتی ما تصمیم می گیریم به جای تولید در کشورهای همسایه ایران، در کشور شما تولید کنیم این بدان معنی است که بازار ایران برای ما اولویت دارد.
وی افزود: ما در دوران تحریم فعالیت های خود را کم کردیم اما از ایران خارج نشدیم که این نیز نشان از اهمیت بازار ایران برای رنو دارد.

در صورت تحریم مجدد؛ در ایران می مانیم
اسماعیلی در جواب این سوال که اگر ایران دوباره تحریم شود واکنش رنو چه خواهد بود گفت: ما قبلا هم نشان دایدم که از ایران خارج نمی شویم و متعهد خواهیم ماند.
وی ادامه داد: ابتدا باید دید تحریم ها چه چیزهایی را هدف قرار می دهد اما ما کارمان تولید خودرو است و کار خلافی نمی کنیم که تحریم شویم و یا دست از کار بکشیم. بنابراین در صورت تحریم مجدد، به کار خود در ایران ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل پارس خورو تصریح کرد: در حال حاضر 160 هزار خودروی رنو سالانه در ایران تولید می شود و 140 هزار ظرفیت دیگر نیز در دو شرکت ایران خودرو و سایپا برای تولید رنو وجود دارد این ظرفیت ها اجازه نمی دهد که ما به راحتی از بازار ایران خارج شویم.

کوئید متعلق به ایران است و دیگر هیچ!
وی در مورد محصول کوئید رنو که برای تولید در ایران گرفتار اما و اگرهایی شده است نیز اضافه کرد: کمی باید صبر کنیم زیرا کوئید محصول ایران است اما هنوز معلوم نیست توسط کدام یک از شرکای ما تولید خواهد شد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: رنو در سگمنت های مختلف خودرو برای عرضه دارد اما این شرکای ایرانی ما هستند که باید به ما بگویند کدام را تولید و کدام را تولید نمی کنند و آن وقت رنو تصمیم خواهد گرفت که برای تولید خودروهای دیگر چه کار کند.
وی تصریح کرد: رنو پارس و شرکت جدید که با ایدرو کار را آغاز کرده است از هم جدای نیستند و تفاوتی ندارد که محصولات جدید در کدام شرکت تولید شود زیرا هر دو یکی هستند.

با حذف تندر90 و ساندرو؛ ماموریت ما تمام نمی شود
اسماعیلی در واکنش به سوالی در مورد تمام شدن ماموریت رنو پارس با پایان تولید محصولات پلتفرم ایکس90 در ایران تصریح کرد: این بحث اساسا مطرح نیست زیرا رنوپارس وظایف مختلفی دارد و این طور نیست که با حذف مدل های گفته شده ما هم به پایان کار در ایران برسیم.
وی ادامه داد: مطمئنا مدیران و شرکا و سهامداران برای ادامه کار رنوپارس برنامه هایی را در سر دارند که در موقع خود اعلام خواهند کرد.

تولید خودرو در ایران گران است زیرا ...
مدیرعامل رنو پارس در خصوص دلیل گران تمام شدن تولید خودرو در ایران گفت: جواب به این سوال زیاد کار سختی نیست و تنها یک معادله ساده است تا ببینید تولید 10 میلیون خودرو در سال ارزان تر تمام می شود یا 1 میلیون دستگاه؟ جواب کاملا روشن است شما هر مقدار تیراژ را بالاتر ببرید ارزانتر می توانید تولید کنید.
وی افزود: قطعه ساز ایرانی یک پیچ را برای 150 هزار دستگاه می سازد مطمئنا قیمت تولید این پیچ بالا خواهد بود و این را برای همه قطعات باید به همین صورت حساب کنیم اما در اروپا قطعه ساز همان پیچ را برای 10 میلیون خودرو تولید می کند بنابراین هزینه تولید بسیار ارزان تمام می شود و این کل قصه گران تمام شدن تولید در ایران است.

مشکلات خدمات پس از فروش به رنو ربطی ندارد
اسماعیلی در واکنش به طرح سوالی در مورد مشکلات قطعات مصرفی در محصولات رنو در ایران گفت: این مشکل تنها برای برند رنو در ایران اتفاق نمی افتد و همه برندهای خارجی این مشکل را در کشور شما دارند زیرا در تعمیرگاه ها تنها محصول رنو وجود ندارد و قطعات فیک و تقلبی بیشتر از محصول اصلی در دسترس هستند.
وی ادامه داد: مسوول تعمیرگاه 4 مدل لنت ترمز تندر90 را به مشتری نشان می دهد که در یک نوع بسته بندی و با هولوگرام های شبیه هم وتنها قیمت متفاوت است از 5 هزار تا مثلا 85 هزار تومان خوب مشتری فکر می کند همه این قطعات اصل هستند و ارزانترین را انتخاب می کند و بعد می گوید قطعات رنو خراب هستند این در صورتی است که قطعه رنو را نخریده و تقلبی آن را به دلیل ارزان بودن استفاده کرده است.
مدیرعامل رنو پارس در پایان تاکید کرد: به دلیل همین مشکلاتی که برای خودروهای رنو به وجود آمده است تصمیم گرفتیم تا مستقل ورود کنیم و مشکل عرضه لوازم و قطعات تقلبی را حل کنیم.

کد خبر 88697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha