از ۳۴سامانه هوشمندثبت تخلفات جاده‌ای بهره‌برداری شد

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای در آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالحسین علی اکبری اظهارداشت: با هدف بهبود شاخصه های ایمنی در جاده های استان و کاهش میزان تخلفات سرعت و سوانح رانندگی، ۴۱ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در حال اجرا است که از این تعداد ۳۴ سامانه به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح محورهای مواصلاتی استان فعال و اطلاعات آن به سامانه جامع و پلیس ارسال می شود، ۹ سامانه دیگر نیز در حال تحویل موقت قرار دارد که در مجموع تعداد این سامانه های در حال بهره برداری به ۳۴ مورد رسیده و در دهه فجر به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

علی اکبری با اشاره به مزیت های استفاده از سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای یادآور شد: ثبت سرعت لحظه ای، تصویربرداری از تمامی خودروهای عبوری و سرعت سنجی آنها به تفکیک خودروهای سبک و سنگین و شب و روز از جمله این مزیت ها را شامل می شود که از ثبت سرعت متوسط می توان بعنوان مهمترین مزیت نام برد.

وی عنوان کرد: با تعیین فاصله مکانی دو سرعت سنج متوالی و با عبور ر خودرو از آن دو سرعت سنجش، سرعت متوسط خودرو در طول مسیر محاسبه و در صورت تخلف نسبت به صدور جریمه از طریق سیستم اقدام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ثبت عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه از دیگر مزیت های سامانه های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور است.

کد خبر 88719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha