اخذ عوارض از بزرگراه ها در دستور کار شهرداری نیست

پرشین خودرو: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به برداشت های نادرست از موضوع اخذ عوارض تردد در بزرگراه های پایتخت، توضیحاتی را دراین خصوص ارائه کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمران شهرداری تهران، پیروز حناچی افزود: یکی از راه های تأمین هزینه نگهداری معابر حمل و نقلی در اکثر کلانشهرهای دنیا، اخذ عوارض تردد از خودرو است اما در شهر تهران، چنین رویه ای مرسوم نبوده و نیست.
وی اظهار کرد: دریافت عوارض برای تامین هزینه های نگهداری معابر و انجام خدمات منظم دوره ای مانند ترمیم آسفالت، به روز کردن خط کشی ها، تأمین روشنایی مناسب و سایر خدمات بزرگراهی اقدام مناسبی است که البته به پیشنهاد روشنی در مورد آن دست نیافته ایم و در دستور کار شهرداری تهران هم قرار ندارد.
معاون عمرانی شهردار تهران خاطرنشان کرد: البته در مورد بزرگراه هایی که از این پس احداث می شوند، می توانیم چنین نگاهی را داشته باشیم که تصمیم گیری در مورد اجرایی شدن آن فقط بر عهده شهرداری ها نیست.
وی افزود: مثلا بزرگراه شهید شوشتری در تهران که کار احداث آن هنوز شروع نشده را می توان به عنوان یک طرح مطالعاتی در این زمینه مورد بررسی قرار داد.
حناچی گفت: طرح این موارد همه در حد پیشنهاد است و اجرایی شدن آن مستلزم موافقت دستگاه های مسئول و بررسی جامع و کارشناسی است.
 معاون فنی و عمرانی شهردار تهران چند روز پیش با بیان اینکه دریافت عوارض تردد در بزرگراه ها در بسیاری از شهرهای دنیا انجام می شود گفته بود که دریافت عوارض بزرگراهی از پروژه هایی که در آینده احداث خواهد شد، در دستور کار قرار می گیرد.

کد خبر 88749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha