کد خبر 88763
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

پرشین خودرو: معاون سابق برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: انتظار از شهردار محترم تهران که خودشان را نابغه ریاضی می دانند این بود که وقتی می خواهند هزینه های شهرداری در دوره گذشته را بزرگ نمایش دهند، به فلسفه آن هم اشاره کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، معاون سابق برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با اظهار شگفتی از اعداد نجومی که در گزارش شهردار تهران و مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر در خصوص بودجه و اعتبارات شهرداری در دوره قبل آمده است با اشاره به این شبهات، گفت: انتظار از شهردار محترم تهران که خودشان را نابغه ریاضی می دانند این بود که وقتی می خواهند هزینه های شهرداری در دوره گذشته را بزرگ نمایش دهند به فلسفه آن هم اشاره کنند.

امانی گفت: جناب دکتر نجفی در گزارش شان به عدد نجومی 228 هزار میلیار تومان هزینه شهرداری در 12 سال گذشته اشاره کردند. در حالیکه خودشان بعنوان یکی از اعضای کمیسیون بودجه شورای سوم می دانند که کل بودجه مصوب شهرداری تهران از سال 1384 تا پایان 1395، 118 هزار میلیارد تومان بوده است.

ولی ایشان با تقسیم عدد بودجه هر سال بر شاخص بهای سال 95 این عدد را ساخته اند که البته از نظر علمی اشکال ندارد ولی بعنوان یک مدیر مالی و امانتدار باید در گزارش خود اشاره می کردند که این عدد با بهای شاخص سال 95 محاسبه شده است. مثلا 1000 تومان سال 84 را 3 هزار تومان در سال 95 ارزش گذاری کرده اند.

معاون سابق شهرداری تهران گفت: در سایر اعداد گزارش دکتر نجفی نیز شاهد چنین بزرگنمایی هایی هستیم از جمله بدهی های شهرداری تهران که قطعی نشده را نیز با فرضیاتی 8 هزار میلیارد محاسبه و یا ادعاهای مطالبات از شهرداری که از نظر حسابرسی قطعی نیست و در سیستم فاینانس شهرداری ثبت نشده نیز به آن اضافه کرده و حتی پروژه های نیم تمام که سرمایه شهر محسوب می شوند و پس از تکمیل ارزش افزوده برای شهر ایجاد می کنند را جز بدهی ها محاسبه کرده اند!!

امانی در ادامه با توجه به اظهار نظری یکی از اعضای شورای پنجم تهران افزود: کاش عضو محترم شورای شهر تهران که از گم شدن 20 هزار میلیارد تومان در شهرداری در طول 12 سال سخن گفته اند از مدیران بودجه و مالی شهرداری اطلاعات لازم را می گرفتند که براساس سیستم حسابداری تعهدی برای دیون و یا بازپرداخت وام ها و بودجه های سال بعد اعتبار پیش بینی نمی شود و از محل مازاد درآمد شهرداری براساس تبصره های بودجه مصوب شورا هزینه و دیون و بدهی های بانکی تسویه می شود که همیشه مورد تایید حسابرسی قرار گرفته و در تفریغ بودجه تصویب گردیده است.

معاون سابق شهردار تهران خاطر نشان کرد: ایشان این عدد مازاد بر درآمد را که صرف تسویه دیون و بازپرداخت وام ها شده را در بودجه های سالیانه شهرداری جمع کرده و به عدد 20 هزار میلیارد رسیده اند و چنین ادعای عجیب و غریبی نموده اند که البته به دلیل تازه کاری و عدم آشنایی با مسائل حسابداری بوده است.

کد خبر 88763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha