دلیل بیشتر تصادفات در قم توجه نکردن به جلو است

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن فاصله طولی و حق تقدم به ترتیب بیشترین علت تصادف های درون شهری قم از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سرهنگ احمد پوربافرانی  افزود: در 9 ماه امسال حدود 2 هزار تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در استان قم رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد تصادف های خسارتی کاهش، جرحی افزایش و فوتی نیز برابر بوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه 71 تن در حوادث رانندگی داخل شهر جان خود را از دست داده اند که 43 تن موتور سوار، 6 تن سرنشین خودرو و 22 تن عابر پیاده بوده اند.
وی با اشاره به اقدام های پلیس راهور در زمینه فرهنگ سازی گفت: مدارس به دلیل دارا بودن از ظرفیت بالا در آموزش، مهم ترین هدف پلیس راهور در آموزش است و در این راستا کارشناسان راهنمایی و رانندگی با حضور در مدارس مقاطع مختلف نسبت به آگاه سازی دانش آموزان اقدام می نمایند.
پوربافرانی افزود: آموزش چهره به چهره، توزیع بروشور، تراکت، سی دی آموزشی و همچنین استفاده از انیمیشن از جمله راهکارهای پلیس در آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان است.
وی افزود: برخورد با موتورسیکلت سوارهای حادثه ساز از طریق آموزش خانواده ها و دانش آموزان و بیان خطرات استفاده نامناسب از این وسیله نقلیه از دیگر اقدام های پلیس راهور به ویژه در مدارس مقطع متوسطه دوم می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته آسیب پذیری موتورسیکلت سواران در رده سنی 23 تا 35 سال بود، اما امروز به 17 تا 23 سال کاهش یافته که نشان دهنده افزایش استفاده از این وسیله نقلیه بین جوانان است.
رئیس پلیس راهور قم افزود: برگزاری کلاس برای 200 تا 250 تن از رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی نیز از دیگر اقدام های پلیس راهور است که هر ماه انجام می شود.
وی گفت: برای آموزش کارکنان دستگاه های مختلف در شهر قم، تفاهم نامه با دستگاه ها و نهادهایی از جمله آموزش و پرورش، بسیج، سپاه، دانشگاه ها و حوزه علمیه منعقد شده است.
وی خاطرنشان کرد: قم از جمله شهرهایی است که رانندگان سرویس مدارس قوانین راهنمایی و رانندگی را به خوبی رعایت می کنند و از آغاز سال تحصیل تاکنون تصادفی از سوی این رانندگان اعلام و ثبت نشده است.
یک هزار و521 راننده سرویس مدارس در استان قم فعالیت می کنند.

کد خبر 88812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha