اشتراک‌گذاری خودرو با دوستان یا خانواده، منطقی یا غیر منطقی؟

پرشین خودرو: اتومبیل شما بخشی از سرمایه شما به حساب می‌رود و حفظ و نگهداری از آن یک امر معقول و قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شاید از نظر شما به اشتراک‌گذاری خودرو با دوستان و یا اعضای خانواده یک امر عادی و غیر قابل انکار است؛ اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که اشتراک‌گذاری اتومبیلتان با دیگران نیازمند رعایت مواردی است که به حفظ و نگهداری آن کمک می‌کند.
این موضوع را در نظر بگیرید که در صورت آسیب دیدن خودرو در زمان رانندگی افراد با آن، باز هم صاحب اتومبیل دچار ضرر و زیان می‌شود به همین دلیل در زمان به اشتراک‌گذاری خودروتان با مابقی افراد باید به برخی از نکات مهم توجه کنید تا برای اتومبیل‌تان که سرمایه شما به حساب می‌رود مسئله‌ای شکل نگیرد.

 

آیا اتومبیل‌تان یک وسیله نقلیه خانوادگی است؟

اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که آیا خودروتان یک وسیله نقلیه خانوادگی است یا خیر؛ بر اساس نظر کاربران اتومبیل‌های خانوادگی، این خودرو‌ها باید به شکلی طراحی شده باشند که تمام افراد خانواده توانایی رانندگی با آن را داشته باشند.
قطعا برخی از امکانات و آپشن‌های در نظر گرفته شده در اتومبیل‌های امروزی مناسب یک خودروی خانوادگی نیست و بیشتر در اتومبیل‌های راننده محور استفاده می‌شود.
خودرو‌های راننده محور، به اتومبیل‌هایی گفته می‌شود که رانندگی با آن‌ها نیاز به مهارت‌هایی فوق مهارت‌های اولیه رانندگی دارد.
اتومبیل‌های پر سرعت و سوپر اسپرت معمولا خودرو‌های راننده محور هستند و بهتر است به عنوان یک اتومبیل خانوادگی استفاده نشود. از همین سو به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر اتومبیلتان جزء خودرو‌های اسپرت با امکانات و آپشن‌های پیچیده است، بهتر است آن را با دوستان یا اعضای خانوادتان به اشتراک نگذارید؛ زیرا قطعا آن‌ها به اندازه شما با هندلینگ یا امکانات خودروتان آشنایی ندارند و امکان دارد ناخواسته به اتومبیلتان آسیب وارد کنند.


مهارت افراد را اندازه‌گیری کنید

بهتر است قبل از اینکه به فردی اتومبیلتان را قرض بدهید، ابتدا مهارت‌های او را در رانندگی بررسی کنید.
یادمان باشد،داشتن گواهینامه رانندگی اولین شرط به اشتراک‌گذاری خودرو با دیگران است.
در صورتی که افراد در زمان رانندگی، گواهینامه رانندگی مناسب همراه نداشته باشند، طبق قانون منتشر شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، اتومبیل شما به پارکینگ انتقال داده می‌شود و ضمن اینکه جریمه سنگینی خواهید پرداخت، اتومبیل شما بین ۵ تا ۲۱ روز در پارکینگ پلیس راهنمایی و رانندگی نگهداری می‌شود.
همچنین در صورت وقوع تصادفات رانندگی، فردی که گواهی‌نامه رانندگی مناسب ندارد مقصر به حساب می‌رود و نمی‌تواند از هیچ‌کدام از بیمه‌های اتومبیل بهره‌مند شود؛ از همین سو بهتر است قبل از به اشتراک‌گذاری خودروتان با دیگران، وضعیت مهارت افراد را در رانندگی بررسی کنید، زیرا در صورت وقوع هرگونه اتفاق شما هستید که ضرر و زیان آن را باید پرداخت کنید.

 

از سلامت اتومبیلتان اطمینان حاصل کنید

چنانچه خودروتان از نظر سلامت سیستم‌های داخلی وضعیت مناسبی ندارد، بهتر است از به اشتراک‌گذاری آن خودداری کنید؛ زیرا ضمن اینکه امکان دارد اتومبیلتان دچار آسیب‌های بیشتری شود، ممکن است باعث ایجاد حادثه و زیان‌های غیر قابل جبران برای فرد راننده شود. از همین سو بهتر است قبل از به اشتراک‌گذاری اتومبیلتان با خانواده و دوستان از وضعیت روغن، فرمان، دیسک ترمز و سیستم‌های داخلی دیگر با خبر شوید.

کد خبر 88828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha