کد خبر 88878
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
«كوییك» خودرویی فرا مرزی

پرشین خودرو: همین كه نام «كوییك» در صنعت خودروی ایران پیچید، عده‌ای بر این نام پیچیدند، اما اسناد و مدارك سایپا به قدری قوی بود كه حمله به این نام ایرانی به سرعت پایان یافت.

به گزارش پرشین خودرو، كوییك، خودرویی است اتوماتیك با 1500 سی.سی حجم موتور كه برای استفاده در ترافیك‌های كلان شهرها بسیار مناسب است.
اما این خودرو فقط با دید مصرف داخلی طراحی نشده است. طراحان كوییك با خطوط زیبایی كه بر پیكره این خودرو نقش بسته است، سعی داشته‌اند كه تنه به تنه خودروسازان بزرگ دنیا بزنند.
خودروی كوییك از نظر قیمتی، امكانات، تجهیزات، سطح تكنولوژی، طراحی بدنه و ... خودرویی است كه با دید فرامرزی تولید شده است.
این خودرو به راحتی می‌تواند راه خود را در بازارهای منطقه باز کند و رقیب بسیار سر سختی برای خودورهای هم قیمت خود در داخل باشد.


واقعیت این است كه صنعت خودرو فقط در پناه یك رقابت جدی و عمیق می‌تواند شكوفا شود. هر چقدر میدان رقابت تنگ‌تر باشد، تولید كنندگان به نوآوری و خلاقیت بیشتر برای تسلط بر رقبای خود پناه می‌برند.
بنابراین برای خودوی جوان ایرانی یعنی «كوییك» وجود رقبای توانمند مانند خوراك‌های مفید برای سلامت تن است. از این منظر باید گفت كه خودروهای هم رده قیمتی كوییك باید بسیار نگران حضور این خودروی چابك باشند.
امروزه بازار خودروی ایران با گذشته متفاوت شده است. در سال‌های قبل فقط كافی بود كه بگویند خودرویی خارجی است، همین كلمه خارجی مصرف كننده داخلی را ترغیب می‌كرد تا با چشمان بسته راغب به خرید خودروی خارجی شود.


اما امروزه نام خودروی ایرانی حداقل بین مردم ایران جا افتاده تر از خودروهای چینی است. چنانچه از كسانی كه تمایل به خرید خودروی نو دارند بپرسیم كه اولویت شما چیست؟ خودروی ایرانی یا چینی؟ انتخاب آنها حتماً خودروی ایرانی است. چرا؟ دلیلش واضح است.

• خودروهای ایرانی در بازار خرید و فروش خودروی نو، طالب بیشتری از خودروهای چینی دارند
• بورس دست دوم خودروهای ایرانی آنها بسیار قوی تر از خودروهای چینی است
• افت قیمت خودروهای ایرانی بشدت پایین‌تر از افت قیمت خودروهای چینی است
• مصرف كنندگان خودروی ایرانی دسترسی بسیار گسترده به شبكه خدمات پس از فروش دارند
• از نظر كیفیت خودروهای ایرانی از خودروهای چینی وضع بهتری دارند

این تغییر نگرش فقط در مصرف كنندگان ایرانی حاصل همین 10 سال اخیر فعالیت خودروسازان وطنی است و ادامه همین مسیر می‌تواند نگرش‌های دیگر را هم تغییر دهد.
به عنوان مثال تاخیر حضور كوییك به دستور مدیرعامل جدید سایپا بیانگر تغییر در نگرش گروه سایپا و تمركز بیشتر بر كیفیت و رضایت مشتری است. دلیل این تاخیر اصلاح كیفیت این خودرو قبل از ارائه آن در بازار بود.
حال كوییك كه ستاره‌های كیفیتی را از مهندسان سایپا اخذ كرده، آماده است تا در اختیار مشتریان خوش ذوق قرارگیرد و همچون نامش به سرعت در دل مردم جای باز كند.

- سیاوش مهرآیین كارشناس خودرو

کد خبر 88878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha