برخی منافعاشان در بستن قرارداد است و نه در تولید داخلی!

پرشین خودرو: قطعه سازان ایرانی هیچ چیزی نسبت به اروپایی ها کم ندارند و حتی ما با سرمایه گذاری اندک توان تولید 3 میلیون خودرو را در داخل و توسط همین قطعات داخلی ساز داریم.

علی فراهانی عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن بیان این مطلب گفت: براساس آمار کشوری، 800 قطعه ساز در ایران فعال هستند اما از این قطعه سازان 20 درصد در همه جا حضور فعال دارند.
وی ادامه داد: متاسفانه آن تولید و اشتغالی که مد نظر رهبری و مورد استقبال مردم و کارشناسان بود در ایران اتفاق نیافتاده و اقتصاد مقاومتی که منجر به تولید داخلی و رشد اشتغال شود نیز محقق نشده است.
این قطعه ساز قدیمی تصریح کرد: در قراردادهای جدید باید به نوع ورود اروپایی ها نیز توجه کنیم. به نظر بنده خود این شرکت ها نیاز به کمی شجاعت برای ورود به بازار ایران دارند.
وی افزود: در حال حاضر ترس شرکت های اروپایی بازگشت مجدد تحریم ها است و این یعنی مشکلاتی که قبلا هم با آن دست و پنجه نرم می کرند.
فراهانی تاکید کرد: برخی فکر می کنند اگر همین امروز با شرکتی قرارداد امضا کنند از همان ساعت، محصولات جدید وارد بازار می شود و باید به ایشان یادآور شد که نزدیکترین زمان برای ورود محصول پس از عقد قرار داد حداقل 2 سال است و تاثیری در بازار فعلی یا رکود اقتصادی که با آن مواجه هستیم ندارد.
وی با اشاره به مشکلات زیاد صنعت قطعه سازی گفت: تورم بالاست، قیمت ارز به بالای 4400 تومان رسیده است و شما قرارداد کاری با قطعه ساز را با ارز بسیار ارزان بسته اید و حالا باید قطعه ساز این تفاوت قیمت ارز را خودش تامین کند و این بزرگترین مشکل ما است.
عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در پایان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که برخی قطعه سازان هم واردات را بیشتر از تولید دوست دارند و هم از این بابت سود خوبی نصیبشان می شود و برای ادامه این روند تولید داخلی را زیر سوال می برند.

کد خبر 88891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha