کد خبر 88935
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
هند بیشترین تصادف در جهان را دارد

پرشین خودرو: سالانه بیش از 150 هزار نفر در هند بر اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند. این آمار به معنی مرگ روزانه 400 نفر در جاده های هند است که نشان دهنده نیاز مبرم این کشور به ارتقا ایمنی خودروها و همچنین قوانین جدید است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از پایگاه اینترنتی فرست پست در روز شنبه، دولت نارندا مودی نخست وزیر هند به دنبال انجام تمهیدات لازم جهت کنترل تلفات سوانح جاده ای است.
هر چند سرعت غیر مجاز، جاده های غیر استاندارد و نبود نیروی پلیس کافی از جمله عوامل تلفات بالای سوانح رانندگی در هند به شمار می روند اما کیفیت پایین ایمنی خودروها عامل اصلی این تعداد مرگ و میر عنوان می شود.
سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که سوانح جاده ای 3 درصد بر رشد ناخالص داخلی کشور ها تاثیر منفی می گذارد.
شرکت انگلیسی ' گلوبال ان سی ای پی' که کیفیت و امنیت خودرو های تولیدی جهان را بررسی می کند، سال گذشته به اکثر خودروهای تولید شده در هند نمره ایمنی 'صفر' اختصاص داد. این ارزیابی به این معنی است که در یک تصادف جاده ای با سرعت 64 کیلومتر در ساعت، سرنشینان خودرو با خطر مرگ مواجه می شوند.
تلاش های پیشین برای افزایش ایمنی جاده ها و خودرو های هند تاکنون موفقیت آمیز نبوده است و موفقیت لایحه جدید دولت هند به میزان جدیت در اجرایی شدن آن بستگی دارد.
دینش موهان یک استاد در دانشگاه شیو نادار هند گفت: اجباری ساختن امکانات ایمنی در خودرو ها با 20 سال تاخیر در هند انجام می شود. در سطح جهان تولید کنندگان خودرو پس از الزام از سوی دولت ها مبنی بر افزایش ایمنی خودروهای خود ، اقدام به افزودن ویژگی های ایمنی جدید کرده اند.
مصرف کنندگان هندی در خرید خودرو به شدت در مورد قیمت حساس هستند. خودروهای کوچک و اقتصادی که از سوی شرکت هایی مانند تاتا موتورز، ماروتی سوزوکی، رنو و هیوندا تولید می شوند در میان خریداران هندی بسیار محبوب هستند.
این خودروهای اقتصادی معمولا قیمتی کمتر از 400 هزار روپیه ( 6 هزار و 250 دلار) در هند دارند.
قانون جدید، شرکت های تولید کننده هند را مجبور خواهد کرد تا امکاناتی مانند کیسه هوا و ترمز ای بی اس به آنها اضافه کند. این امر سبب افزایش 7 تا 8 درصدی قیمت خودرو های اقتصادی در هند خواهد شد که می تواند به فروش آنها در بازار بزرگ هند صدمه بزند.
موهان افزود: تولید کنندگان در بازارهای جهانی خودرو های خود را با تمام امکانات ارائه می دهند زیرا آنها باید از یک استاندارد پیروی کنند اما این امر در بازار هند صدق نمی کند.
سی وی رامان رئیس بخش تحقیق و توسعه شرکت ماروتی سوزوکی گفت: شرکت های خودرو سازی برای افزودن امکانات پیشرفته ایمنی در خودرو ها سرمایه گذاری کرده اند. به عنوان مثال شرکت ماروتی برای هر مدل تولید شده، 30 تا 40 خودرو را مورد آزمایش تصادف قرار داده است تا از استاندارد ایمنی آنها اطمینان یابد.
این درحالی است که تعداد دیگری از شرکت ها مانند فلوکس واگن و تویوتا استاندارد های بین المللی ایمنی برای خودرو های خود در بازار هند را حفظ کرده اند.
دولت هند در سال 2016 به منظور اعمال جریمه های سنگین تر برای نقض قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین ملزم ساختن شرکت های خودرو سازی به افزایش تمهیدات ایمنی در خودرو ها لایحه ای به پارلمان داد که قرار است امسال به تصویب برسد.
انتظار می رود که قوانین جدید قیمت خودرو های داخلی و خارجی که در هند تولید و مونتاژ می شوند را افزایش دهد. با توجه به گزارش سازمان تحقیقاتی 'ای اچ اس اتوماتیو' هند تا سال 2020 پس از چین و آمریکا به سومین بازار بزرگ خودرو در جهان تبدیل خواهد شد.

تلفات و سوانح رانندگی در هند از سال 1970 تاکنون افزایش چمشگیری داشته است به گونه ای که دادگاه عالی هند، جاده های هند را مارهای قاتل نامیده است.
از هر 10 سانحه رانندگی در هند ، 8 مورد آن به دلیل خطای انسانی رخ می دهد. 62 درصد از سوانح رانندگی در هند به دلیل سرعت غیر مجازاتفاق می افتد.
هند یکی از کشورهایی است که بیشترین تصادف در جهان را دارد.
دهلی نو یکی از کشور های امضا کننده پیمان برزیل در مورد امنیت جاده ها است و بر اساس این پیمان هند متعهد شده است تا سال 2020 آمار تصادفات و مرگ و میر جاده ای خود را تا 50 درصد کاهش دهد.

کد خبر 88935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha