کد خبر 88945
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
تویوتا میرای در کانادا عرضه می شود

پرشین خودرو: در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودرو مونترال کانادا فرصتی برای علاقه مندان محصولات تویوتا فراهم شده تا با برخی از خودروهای این شرکت امکان تست درایو داشته باشند. در این میان تویوتا میرای برای اولین بار وارد کشور کانادا شده و طبق گفته مدیران این شرکت قرار است به زودی این خودروی هیدروژنی در این کشور عرضه شود.

به گزارش پرشین خودرو، سوخت گیری سریع و آسان به همراه عملکرد خوب خودرو در هوای سرد و عدم انتشار گازهای آلاینده توسط میرای، آن را به عنوان پاک ترین خودروی تولیدی تویوتا معرفی کرده است. حالا کانادایی ها نیز برای اولین بار فرصت پیدا کرده اند تا در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودرو مونترال، این خودرو را از نزدیک ببینند و در صورت تمایل با آن رانندگی کنند.

تویوتا میرای دارای پیشرانه هیدروژنی و برقی می باشد که قادر به تولید ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۷ نیوتن متر گشتاور می باشد. این خودرو با یک باک پر هیدروژن می تواند مسافتی معادل ۵۰۲ کیلومتر را طی کند و میانگین مصرف سوخت آن ۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. میرای که به عنوان یک خودروی سلول سوختی ( FCV) شناخته می شود هیچ آلایندگی ندارد و تنها خروجی آن "آب" می باشد. اما باتوجه به زیرساخت های این خودرو و ایستگاه های سوخت گیری هیدروژنی، میرای در هر کشور و شهری امکان تردد را نخواهد داشت.

نمایشگاه خودرو مونترال از ۱۹ تا ۲۸ ژانویه در حال برگزاری است.

برای آشنایی با خودروهای تویوتا و لکسوس در ایران  می توانید به وبسایت ایرتویا به عنوان نماینده این خودروساز مراجعه نمایید.

کد خبر 88945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha