مصوبه دولت را بخاطر چندخودرو ساز لغو می‌کنند

پرشین خودرو: رییس سازمان محیط زیست گفت: وقتی مصوبه دولت را به خاطر چند خودروساز لغو می‌کنند، خب کشور را بدهند دست سایپا و ایران خودرو اداره کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، کلانتری در جلسه کارگروه آلودگی هوا که با حضور استاندار و نماینده سازمان‌های ذی ربط برگزار شد گفت: وارونگی هوا، کمبود بارش در فصل پاییز و زمستان باعث تشدید آلودگی هوا و بروز خشکسالی برای آینده می‌شود.

وی با اشاره به تجزیه خشکسالی در سال‌های 77 و 87 در کشور گفت امسال از پاییز دچار کمبود بارش و در آینده شاهد خشکسالی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تهران کمترین آسیب را با وجود سدهای اطراف در خکسالی خواد داشت گفت: سایر کلانشهر‌ها نظیر اصفهان با وجود آب کم سد زایینده رود دچار خشکسالی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری دو جلسه دولت در خصوص آلودگی کلانشهر‌ها گفت: به دلیل محدودیت‌ها در عدم تصویب آییین نامه‌های قاونون هوای پاک مساله آلودگی هوا به صورت جدی دنبال نمی‌شود.

وی گفت: برای داشتن بهبود وضعیت هوا در کلانشهر‌ها باید به مدیریت و نوسازس حمل و نقل عمومی، ساماندهی ساخت و ساز‌ها، اصلاح سوخت بخصوص گازوئیل توجه شود.

وی بروز ریزگرد‌ها در استان خوزستان و استانهای اطراف را به دلیل عدم تخصیص حقابه‌های محیط زیستی عنوان کرد و اظهار داشت: منشا ریزگرد‌ها در این فصل صد در صد داخلی است و باید با رعایت حقابه این مشکل را برطرف کرد.

رییس سازمان محیط زیست در ادامه این جلسه هوا گفت: وقتی مصوبه دولت را بخاطر چند خودروساز لغو می‌کنند، خب کشور را بدهند دست سایپا و ایران خودرو اداره کند.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما سه درصد از آلودگی هوا مربوط به خودروهای سواری، 11 درصد موتور سیکلت است افزود: 67 درصد این آلودگی مربوط به کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است.

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل ما الان کمبود آب است، گفت: زیستگاههای آب با کمبود آب مواجهه است و حفظ این 17 میلیون هکتار کار بزرگ و سختی است چراکه منابع ژنتیکی باید برای نسل آینده حفظ شود.

کلانتری اظهار داشت: حفظ آن مهم‌تر از توجه به هوای پاک است.

وی ادامه داد: 30 درصد کشت بهاره باید کم شود تا در تابستان خسارت ندهیم.

رئیس سازمان محیط زیست ابراز داشت: وقتی مصوبه دولت را بخاطر چندخودرو ساز لغو می‌کنند، خب کشور را بدهند دست سایپا و ایران خودرو اداره کند.

وی افزود: امسال 60 درصد کمتر از متوسط 50 سال گذشته بارش داشتیم، هیچ برفی هم در کوهستان نداریم.

رئیس سازمان محیط زیست به شهرداری‌ها هشدار داد: امسال دور توسعه فضای سبز را خط بکشید.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: هر کشوری در دنیا فقط مجاز به استفاده از 40 درصد آب تجدید پذیر است اما ایران از این منبع 110 درصد برداشت می‌کند.

در ادمه این جلسه‌پور سید آقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مشکل سامانه سیمفا در تبادل اطلاعات خودرو‌ها گفت: نیروی انتظامی برای حل این مشکل درخواست 32 میلیارد اعتبار به منظور اجرا این سامانه کرده است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به نقش نیروی انتظامی در اجرای عملیات‌های مختلف اظهار داشت: بسیاری از این طرح‌ها با حضور نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.

وی در ادامه پیشنهاد داد: سن فرسودگی 4 تا 5 سال کاهش یابد تا آلودگی‌ها هم کاهش یابد.

وی با اشاره به اختصاص 5 میلیارد یارانه به منظور اعطای وام 2. 5 میلیونی به دارندگان موتوسیکلت‌های فرسوده اظهار داشت: این حجم یارانه به اندازه خرید 2 هزار موتور برقی است.

وی افزود: اما برای شماره گذاری این موتور‌ها حدود 18 ماه در صف انتظار پلاک هستند.

پورسید آقایی ابراز داشت: وضعیت گازوئیل در تهران خوب است و می‌توانیم فیلتر را در تهران بر روی اتوبوس‌ها نصب کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح lez از سال آینده گفت: با اجرای این طرح، جرائم دریافت شده توسط شهرداری صرف کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

کد خبر 88990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha