کد خبر 89020
۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
حفاظت از هویت با «انگشت جعلی»

پرشین خودرو: جمعی از دانشمندان یک "انگشت جعلی" ساختند که به هنگام جعل اثر انگشت قابلیت ارتجاعی دارد و می تواند از هویت انسان‌ها محافظت کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، آنیل جین متخصص "بیومتریک"(زیست سنجشی) دانشگاه ایالت میشیگان و تیم همراهش در تلاش هستند تا بزرگترین مشکل مرتبط با سیستم تشخیص "اثر انگشت" را حل کنند. این دانشمندان برآنند تا میزان امنیت این سیستم ها را سنجیده و تعیین کنند که اثر انگشت استفاده شده متعلق به انسان است یا خیر.

«انگشت جعلی» برای محافظت از هویت انسان‌ها ساخته شد!

در راستای تلاش این دانشمندان در حل این مشکل، جین به همراه جاشوآ انگلسما، دانشجوی مقطع دکترا برای اولین بار یک "انگشت جعلی" ساختند که حاوی چندین ویژگی کلیدی از پوست انسان است. این "انگشت جعلی" با عنوان "جعل و تقلید" نامگذاری شده است و برای آزمایش دو نوع عمده از دستگاه های خوانش "اثر انگشت" کاربرد دارد که برای کمک به تعیین قابلیت تشخیص این دستگاه‌ها در هنگام جعل اثر انگشت استفاده می‌شود.

این "انگشت ساختگی" که در دانشگاه ایالت میشیگان توسعه یافته است، با استفاده از ترکیبی از مواد از قبیل سیلکون رسانا، و سیلیکون نازک و رنگدانه ها ایجاد شده است. علاوه بر تعیین مواد، تمام فرآیند ساخت با استفاده از تکنیک ریخته گری و قالب گیری توسط تیم تحقیقات طراحی و اجرا شده است.

جین ادامه داد: نکته‌ای که این فناوری را منحصر به فرد می‌کند این است که این انگشت با ترکیب ویژگی‌های اساسی پوست انسان از آن شبیه‌سازی می‌کند.

وی افزود: این انگشت جعلی دارای خواص مکانیکی، چشمی و الکتریکی انگشت انسان است. این "انگشت جعلی" در مقایسه با نمونه‌های فعلی که فقط یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها را دارند، کامل تر است و قابلیت تشخیص بالاتری دارد و به طراحان و سازندگان این عرصه کمک می‌کند تا دستگاه‌های اثر انگشت بهتری بسازند و الگوریتم‌های تشخیص جعل را توسعه دهند.

توسعه دستگاه‌های خوانش اثر انگشت با قابلیت تشخیص بالا حائز اهمیت است. زیرا این دستگاه‌ها در حال حاضر برای تایید هویت در تلفن‌های همراه، رایانه‌ها، پارک‌های تفریحی، بانک‌ها، فرودگاه ها، مراجع قانونی، امنیت مرزی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از کاربردهای ویژه این انگشت جعلی، استفاده از آن برای تست "دقت تشخیص" بین انواع مختلف دستگاه‌های خوانش "اثر انگشت " است.

جین اذعان کرد: با توجه به ویژگی‌های منحصربفرد این "انگشت جعلی"، ما معتقدیم که برای بخش‌هایی که نیازمند تشخیص اثر انگشت هستند، بسیار ارزشمند خواهد بود. از طرفی مصرف کنندگان این دستگاه ها نیازمند امنیت در رابطه با اثر انگشت و هویت‌شان هستند. از طرفی دیگر نیز طراحان و سازندگان خواهان این هستند که به مصرف کنندگان اطمینان دهند که این فناوری نه تنها دقیق است، بلکه به هنگام خطرجعل نیز، خاصیت تشخیص بالا دارد

کد خبر 89020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha