برای حمایت از ریل ملی چه کردیم؟

پرشین خودرو: معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن معتقد است که این شرکت هرچه در توانش بوده برای نهایی شدن قرارداد ساخت ریل ملی از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان اجرایی کرده و اکنون منتظر است نخستین محصول این قرارداد تحویل شود.

به گزارش پرشین خودرو، مازیار یزدانی  اظهار کرد: قرارداد ابتدایی که راه‌آهن با ذوب آهن برای ساخت ریل ملی منعقد کرد تاکنون به درخواست این شرکت چند بار تغییر کرده و مفاد آن برای بهبود شرایط ذوب آهن جابه‌جا شده است، حتی در این راستا قرارداد ابتدایی که به شکل ریالی بسته شده بود به یک قرارداد ارزی تبدیل شده است.

وی با بیان این که تمام قراردادهای اقتصادی اینگونه بسته می‌شوند که پس از تولید و تحویل جنس به مرحله تحویل منابع مالی می‌رسد، تصریح کرد: راه‌آهن به منظور حمایت از ساخت ریل ملی تمام تعهدات مالی خود را اجرایی کرده و حتی حاضر شده است طلب طولانی مدت گذشته‌اش را به منظور باز شدن دست ذوب ‌آهن در تامین مالی به عنوان بخشی از این قرارداد و پیش پرداخت در اختیار آنها بگذارد، رقمی که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به این‌که تاکنون ذوب‌آهن هیچ گاه اعلام نکرده که محصول ریل ملی را تولید و آماده تحویل کرده است، گفت: این در حالی است که باید این محصول از نظر فنی مورد بازرسی دقیق قرار گیرد و موسسه‌های استانداردی که در فضای داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند بر آن مهر تایید بزنند. ما آماده تحویل این ریل هستیم، ولی تاکنون هیچ خبر نهایی در این زمینه از سوی ذوب آهن به ما نرسیده است.

یزدانی با بیان این‌که راه‌آهن هر چه در توان داشته در راستای حمایت از اجرای این قرارداد به کار بسته است، بیان کرد: ما حتی به شرکت هایی که پیش از این از آنها ریل می‌خریدیم اعلام کردیم که هدف ما دریافت ریل از ذوب‌آهن است و این شرکت‌ها تنها می‌توانند شمش مورد نیاز ذوب آهن برای ساخت این محصول را به آنها تحویل دهند.

وی با اشاره به این‌که راه‌آهن به منظور حمایت از ذوب آهن توافقی نیز با هندی‌ها داشته تا مقدمات کار برای تحویل برخی مواد اولیه و فنی فراهم شود، گفت: در این جلسه سه جانبه‌ای که در راه‌آهن برگزار شد صحبت‌های ابتدایی نهایی و قرار بر آن شد که دو طرف بحث‌های فنی را در مذاکراتی دو جانبه پیگیری کنند و پس از آن به سمت نهایی شدن یک قرارداد همکاری حرکت کنند؛ موضوعی که هنوز هیچ خبر جدیدی از طرف ذوب آهن در رابطه با آن ارائه نشده است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن خاطر نشان کرد: ما براساس توافق‌ها و تعهداتی که دراین قرارداد داشتیم تمام بندهای موجود را اجرایی کردیم و تنها انتظار داریم که ریل مورد نظر به راه‌آهن تحویل شود؛ موضوعی که تاکنون اجرایی نشده و امیدواریم با وجود تمام اقدامات صورت گرفته در آینده نزدیک تحویل آن رسما آغاز شود، زیرا راه‌آهن برای طرح‌های توسعه‌ای خود نیاز به ریل جدید خواهد داشت و در این زمینه هرچه در توان داشته برای حمایت از ریل ملی به کار بسته است.

کد خبر 89051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha