اکثر شهروندان تهرانی با طرح ترافیک جدید موافق هستند

پرشین خودرو: نتایج نظرسنجی صورت‌گرفته از شهروندان تهرانی در خصوص طرح جدید ترافیک نشان می‌دهد که اکثریت شهروندان تهرانی هنوز از طرح ترافیک جدید خبر ندارند. با این حال از جمع کسانی که در این باره اعلام موضع کرده‌اند، تعداد موافقان این طرح دو برابر کسانی است که با ادامه شیوه سابق طرح ترافیک موافق‌اند.

به گزارش پرشین خودرو در این نظرسنجی که توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و با نمونه آماری ۱۰۱۵ نفره صورت گرفته است، 35.2 درصد از پاسخگویان اظهار کرده‌اند که غالبا برای تردد از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و ۳۱.۳ درصد نیز از مترو استفاده می‌کنند. استفاده‌کنندگان از اتوبوس ۱۴.۳ درصد، موتورسواران ۷ درصد و میزان استفاده از تاکسی و آژانس نیز به ترتیب ۵.۴ و ۵ درصد بوده است.
یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان اطلاع از طرح ترافیک جدید در بین استفاده‌کنندگان از خودروی شخصی و آژانس به مراتب بیشتر از متروسواران و اتوبوس‌سواران است و نسبت موافقان طرح ترافیک جدید نیز در استفاده‌کنندگان از حمل و نقل عمومی به مراتب بیشتر از استفاده‌کنندگان خودروی شخصی است. با این حال در همه اشکال تردد، تعداد موافقان طرح ترافیک جدید بیشتر از طرح ترافیک قبلی است.


در این افکارسنجی همچنین مشخص شده که متأسفانه بخش قابل توجهی از افکار عمومی هنوز به اینکه سهمیه‌ها حذف شود و شرایط برای همه عادلانه باشند، امیدوار نیستند و ۴۶.۶ درصد از پاسخگویان معتقدند شرایط عادلانه‌تر نخواهد شد.

در یکی دیگر از پرسش‌های این نظرسنجی، از شهروندان پرسیده شده است که آیا با گرفتن عوارض و هزینه شدن آن در جهت توسعه حمل و نقل عمومی موافق‌اند؟ ۵۷.۶ درصد با این کار موافق و ۳۷.۲ درصد مخالف بوده‌اند.

همچنین ۶۷.۱ درصد از پاسخگویان اعلام کرده‌اند که در صورتی که در طرح جدید، معاینه فنی خودروها بیشتر از شرایط فعلی کنترل شود امیدوارند طرح ترافیک جدید به کاهش آلودگی هوا منجر شود. اما نسبت امیدواران به تأثیر مثبت این طرح بر کاهش ترافیک ۳۵ درصد است.

لازم به ذکر است که این نظرسنجی قبل از اعلام آخرین تغییرات در طرح و تصمیم شورای ترافیک تهران برای تعیین سقف تعداد ورود خودروها به محدوده انجام شده است.

کد خبر 89112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha