نیروی انتظامی متولی توقیف و تعیین مالکیت خودرو در کشور است

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی غرب تهران اظهار داشت: پروسه ی تعویض پلاک همواره بر اساس احراز هویت طرفین انجام شده و روندی رسمی است.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ محمد صادق صادقی با اشاره به این که موضوع نقل و انتقال خودرو امروزه یکی از دغدغه های مردم است ، گفت : مرجع مردم و مسئولین در حوزه نقل و انتقالات خودرو ؛ قانون است، به طوری که بر اساس ماده ۱۲۹ تخلفات رانندگی کسانی که قصد انتقال خودرو را دارند ابتدا باید به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.
وی افزود: بررسی اصالت خودرو، ارزیابی پلاک خودرو از موارد مهمی است که باید قبل از انتقال خودرو با مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی غرب تهران همچنین اضافه کرد: انتقال خودرو در دفترخانه ها به صورت وکالتی مشکلات بسیار زیادی را می تواند برای خریدار و فروشنده خودرو به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد : در برخی از موارد یک خودرو بدون تعویض یا انتقال پلاک ممکن است تا چند بار فروخته شود، در حالی که پاسخگوی تمامی مشکلات مربوط به پلاک همواره باید شخصی باشد که پلاک خودرو به نام اوست.
سرهنگ محمدصادق صادقی با اشاره به این که نیروی انتظامی مالک خودرو را مالک پلاک می داند، اظهار داشت: فرایند تعویض پلاک همواره بر اساس احراز هویت طرفین انجام شده و روندی رسمی است.
وی افزود: متولی توقیف و تعیین مالکیت خودرو در کشور نیروی انتظامی است و مراجع قضایی همواره برای توقیف یک خودرو مکاتبات لازم را با پلیس انجام می دهد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی غرب تهران همچنین در ادامه اضافه کرد: احراز هویت مالکیت خودرو برای پلیس برگه سبزی است که از طریق همین سازمان صادر می شود.

کد خبر 89188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha