کد خبر 89194
۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶

پرشین خودرو: امسال لا‌به‌لای هیاهوی خفن ترین گوش های پرچمدار و فناوری های خاصشان سه شرکت وارد بازار گوشی های همراه شدند و توانستند در همین مدت کم، فروش خوبی را تجربه کنند؛ سه شرکتی که هرکدام به دلایل خاصی مورد توجه مشتریان قرار گرفتند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از همشهری جوان، امسال لا‌به‌لای هیاهوی خفن ترین گوش های پرچمدار و فناوری های خاصشان سه شرکت وارد بازار گوشی های همراه شدند و توانستند در همین مدت کم، فروش خوبی را تجربه کنند؛ سه شرکتی که هرکدام به دلایل خاصی مورد توجه مشتریان قرار گرفتند. از شرکتی که یک برند قدیمی را زنده کرد گرفته تا یک برند گیمینگ و البته برندی که زیر نظر سازنده اندروید وارد بازار گوشی های هوشمند شد. برای این که با این سه برند تازه وارد و در عین حال جالب آشنا شوید، سراغ مزایا و معایب آن ها رفته ایم، شاید نظر شما به این پرچمداران در سایه جلب شد.

 
با این که مانند بسیاری از برندهای بازار گوشی ایران اسمشان به گوشتان ناآشناست ولی سازنده ها و شرکت هایی که پشت سر آن ها قرار گرفته اند، در بعضی موارد از تولیدکنندگان معروف گوشی های موبایل نیز قوی تر هستند. اگر از برندها و گوشی های معمول این روزهای بازار ایران خسته شده اید، شاید بد نباشد نگاهی به این گوشی های هیجان انگیز بیندازید.

Essential Phone
 
این سه گوشی تازه‌وارد را دست‌کم نگیرید 
 
چرا معروف شد؟ قبل از اینکه کسی حتی اسم این گوشی را بداند، اسم سازنده آن بود که در دهان ها می چرخید و همه جا خودنمایی می کرد. اصلا دلیل اینکه این گوشی یکی از سه گوشی تازه وارد خاص امسال محسوب می شود، سازنده آن است. سازنده این گوشی کسی نیست جز «اندی رابین»؛ کسی که سیستم عامل اندروید را خلق کرد و یک امپراتوری بزرگ در تاریخ سیستم عامل های همراه به وجود آورد. به همین خاطر از ویژگی های مهم محصول، سیستم عامل آن است. در حالی که هر گوشی ساز به نوعی در اندروید دست می برد، مشاهده یک دستگاه قدرت گرفته از اندرویدی خالص بسیار هیجان انگیز است.

چه ویژگی هایی دارد؟ به صورت خلاصه می توان گفت چیپست اسنپ دراگون 835، چهار گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از مهم ترین ویژگی های سخت افزاری این گوشی هستند ولی نمی توان صفحه نمایش بدون حاشیه زیبای آن را نیز نادیده گرفت. یکی از جالب ترین ویژگی های موبایل اندی رابین، پشتیبانی از لوازم جانبی است که از طریق کانکتور مغناطیسی خاص به بدنه دستگاه متصل شده است و به صورت بیسیم با آن ارتباط برقرار می کنند. موبایل Essential از ماژول دوربین دوگانه استفاده می کند اما به جای استفاده از لنزهای تله فوتو و واید، تصمیم گرفته یکی از دوربین ها از حسگر مونوکروم بهره ببرد، یعنی همان کاری که هوآوی در P9 و P10 انجام داد.

قیمت: 2,500,000 تومان
 


Razer Phone

 
این سه گوشی تازه‌وارد را دست‌کم نگیرید 
 
چرا معروف شد؟ تقریبا همه کسانی که حتی کمی با دنیای بازی های رایانه ای آشنا هستند، شرکت Razer را می شناسند. تخصص این شرکت تولید لپ تاپ ها و قطعات جانبی بسیار حرفه ای و پیشرفته است که به درد خوره های بازی های کامپیوتری می خورد تا مردم عادی. این برند، طی چند سال گذشته خود را به عنوان برندی لاکچری در این حوزه معرفی کرده است و اگر کسی بخواهد بهترین تجربه گیمینگ را داشته باشد باید به سراغ این شرکت برود.

چه ویژگی هایی دارد؟ از لحاظ سخت افزاری گوشی Razer یکی از قوی ترین سخت افزارهای بازار را دارد و قرار است به قول این شرکت برای عرضه یک گوشی مخصوص بازی، جامعه عمل بپوشاند. پردازش در این گوشی با اسنپ دراگون 835 و هشت گیگ رم انجام شده که این آخری را به سادگی حتی در گوشی های پرچمدار نیز نمی توانید پیدا کنید. صفحه نمایش دستگاه یک نمونه 5.7 اینچی QHD با فناوری ساخت IGZO شرکت شارپ بوده که جالب ترین نکته در مورد آن 120 هرتزی بودن نرخ بازسازی تصویر در آن است؛ مقداری که دو برابر نرخ بازسازی فعلی و معمولی گوشی های موبایل است.

قیمت: 3,900,000 تومان
 


MD Global/ NOKIA 8

 
این سه گوشی تازه‌وارد را دست‌کم نگیرید 
 
چرا معروف شد؟ بسیاری از گوشی بازها نیز اسم شرکت HMD Global را تا به حال نشنیده اند ولی حتما گوشی های این شرکت را می شناسند. این شرکت فنلاندی در سال 2016 برای بازسازی برند نوکیا به وجود آمد و سعی کرد با عرضه سری گوشی های جدید تحت عنوان برند نوکیا دوباره خاطره های خوب قدیمی را زنده کند. با این که نوکیا برندی قدیمی است، ولی طی این چند سال دست به دست شده است و اکنون تحت عنوان شرکت جدید به اسم HMD Global فعالیت می کند. تا این جای همکاری که همه چیز به نفع برند نوکیا بوده است و کسی HMD Global را نمی شناسد.

چه ویژگی هایی دارد؟ پرچمدار نوکیا چندان ویژگی قابل توجهی نداشته و بیشتر پیش پرچمداران امسال آبروداری کرده است. تراشه ای که در این دستگاه پردازش محاسبات را برعهده دارد، ساخت شرکت کوآلکام مدل Snapdragon 835 است که با دو خوشه چهار هسته ای و فرکانس های 1.8 و 2.5 گیگاهرتز به همراه چهار گیگابایت رم، عملکرد بسیار خوبی در اجرای برنامه ها و بازی ها دارد. پردازنده گرافیکی Adreno 540 هم برای بازی و تماشای فیلم شما را ناامید نخواهد کرد. حافظه داخلی نوکیا 8 که 64 گیگابایت است، شاید مهم ترین ویژگی این گوشی این است که شرکت مشهور و خوش نام زایس (Zeiss) لنز دوربین این گوشی را ساخته است و حتی نام آن را می توانید زیر دوربین دوتایی پشت گوشی ببینید.
کد خبر 89194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha