نوسازی 12 هزار خودرو در سال 95

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت : هم اکنون 410 هزار خودرو هیبریدی در تهران داریم یعنی حدود 50درصد ناوگان تاکسیرانی ما هم اکنون هیبریدی و استاندارد هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در «نشست تخصصی نفسم می گیرد» اظهار کرد: سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران در بحث آلودگی هوا و مسائل مربوط به آن فعالیت هایی انجام داده است.

وی افزود:اگر آلودگی هوا را از دو منظر بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم یکی ذرات معلق و دیگری آلودگی های شیمیایی است .

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران ادامه داد:سهم شهر تهران در ذرات معلق می توان گفت که به صفر رسیده است اما در رابطه با آلاینده های شیمیایی حدود 48 درصد این آلاینده ها مربوط به خودروهای سواری است.

قنادان با بیان اینکه حدود 78 هزارتاکسی درناوگان تاکسیرانی تهران فعالیت می کنند که سقف آلودگی شیمیایی آن حدود 12 درصد است، ادامه داد: فارغ از سهم مستقیمی که تاکسی ها در آلودگی هوا دارند ، مدل و ترویج ناوگان تاکسیرانی بسیار نامناسب است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران تصریح کرد: در سازمان تاکسیرانی در گذشته فعالیت هایی از جمله استاندارد سازی ناوگان تاکسیرانی انجام شد که هم اکنون 410 هزار خودرو هیبریدی که نزدیک به استاندارد یورو 4 هستند در تهران داریم یعنی حدود 50درصد ناوگان ما هم اکنون هیبریدی و استاندارد هستند.

وی افزود: زمانی که فردی وارد سازمان تاکسیرانی می شود برای خرید تاکسی باید حدود 25 درصد یعنی 30 میلیون تومان در مرحله اول پرداخت کند و بقیه پول به صورت اقساط پرداخت شود که پرداخت آن تقریبا ده سال به طول می انجامد که دیگر این خودرو فرسوده شده است.

قنادان گفت: تاکسیرانان به دلیل اینکه از آنها حمایت نمی شود ومیزان درآمد آنها در برابر خودرو مدل 70 کمتر است از خرید تاکسی نو خودداری می کردند.

وی با بیان اینکه تعرفه ورود خودرو در گمرک قبلا حدود 4 درصدبود، ادامه داد:وزارت صنعت و معدن به مدت 6 ماه سفارش خودروهای هیبریدی را متوقف کرده بود که با توقف ثبت سفارش، تعرفه هم اکنون به 40 تا 45 درصد رسیده است .

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران تاکید کرد: در گذشته خودروهای وارداتی از پرداخت عوارض معاف بودند اما هم اکنون وارد کنندگان خودرو باید حدود 10 درصد عوارض برای شماره گذاری در گمرک پرداخت کنند.

وی افزود: در سال آینده اگر گمرک شماره گذاری را از عوارض معاف کند ما می توانیم حدود 20 هزار خودروی هیبریدی وارد کنیم.

قنادان تصریح کرد: چند شرکت حاضر به سرمایه گذاری در زمینه ورود خودروهای برقی اعلام آمادگی کرده اند و برنامه ریزی های اولیه این کار انجام شده است .

وی ادامه داد:حدود 80 هزار تاکسی در تهران داریم که به سن فرسودگی 10 سال رسیده اند و طبق آمار حدود 7200 خودرو از 10 سال رد شده اند .

نوسازی 12 هزار خودرو در سال 95
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت:در سال 95، 12 هزار خودرو را نوسازی کردیم و 10 هزار خودرو نیز در سامانه تاکسیرانی ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه طبق توافق نامه ای که سازمان تاکسیرانی با شرکت های خودروسازی منعقد کرده، باید کار ورود خودروهای هیبریدی و خرید اقساطی آن انجام شود، گفت: این آمادگی وجود دارد که هماهنگی ها در دولت نیز انجام شود .

قنادان تاکید کرد: از سال 95 تاکنون 25 درصد نوسازی خودروها انجام شده است و اگر خودرو سازان در این زمینه همکاری کنند وضعیت بهتری خواهیم داشت.

وی افزود: در سال 94 حدود 5800 خودرو تعویض کاتالیست داشتیم که برای این مورد امسال با مشکلاتی روبه رو شدیم .

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران بیان کرد: موضوع تعویض کاتالیست خودروها موضوع مناسبی نیست چرا که اثر بخشی در زمینه کاهش آلایندگی هوا ندارد.
 

کد خبر 89200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha