کد خبر 89204
۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

پرشین خودرو: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در خصوص اشتباه پزشکی در یکی از بیمارستان‌های اردستان این احتمال وجود دارد که پنس زیر روده‌ها باقی مانده باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در خصوص اشتباه پزشکی در یکی از بیمارستان‌های اردستان این احتمال وجود دارد که پنس زیر روده‌ها باقی مانده باشد.

کیانوش جهانپور با اشاره به جا ماندن یک پنس در بدن بیمار اردستانی، اظهار کرد: این اتفاق قصور پزشکی است، اما اظهار نظر دقیق در رابطه با آن در صلاحیت سازمان نظام پزشکی است. این اتفاق یا قصور پزشک، یا قصور تکنسین‌های اتاق عمل و یا بنا بر شرایط قصور هردو است. این موضوع بستگی به محتویات پرونده بیمار و اتفاقاتی دارد که در اتاق عمل رخ داده است.
 
جا ماندن پَنس در شکم بیمار اردستانی!


وی با اشاره به اینکه در برخی از عمل‌ها ده‌ها پنس برای کاربردهای مختلف در بدن بیمار استفاده می‌شود ادامه داد: برای مثال ممکن است پزشک برای بستن موقت برخی از رگ‌ها یا نگاه داشتن اندام داخلی در وضعیتی ثابت و یا نشانه‌گذاری در بدن بیمار از انواع پنس استفاده کند. پزشک باید هنگام قرار دادن پنس در بدن بیمار با تکنسین اتاق عمل هماهنگ باشد تا شمار پنس‌های موجود در بدن بیمار مشخص باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بعد از اتمام فرایند عمل ممکن است پنس در زیر روده‌ها قرار گرفته و دیده نشده باشد. این وظیفه پرسنل اتاق عمل است که تعداد پنس‌های خارج شده از بدن بیمار را کنترل کنند تا هیچ پنس و وسیله‌ای در بدن بیمار جا نماند. در انتهای عمل و قبل از اینکه جراح شکم را ببندد همواره سؤال می‌کند که چه تعداد وسیله داخل بوده و چه تعداد بیرون آورده شده است.

جهانپور تأکید کرد: این اتفاق قصور است، اما باید توجه کرد در همه جای دنیا با وجود همه فرایندهایی که برای جلوگیری از این اتفاق طراحی شده است باز هم اتفاق می‌افتد. اما در هر حال این اتفاق قصور است. در هر حال به منظور تلطیف فضا، این بیمار به صورت رایگان مورد عمل جراحی قرار گرفته و وضعیت او در حال حاضر ثابت است و بیمار مشکلی نداشته و خطری وی را تهدید نمی‌کند.

گرچه بیمار به صورت رایگان عمل شده است، اما بر اساس قانون بیمار در این حالت باید هزینه کامل خارج کردن پنس از شکم خود را پرداخت کرده و پس از طی مراحل شکایت از پزشک و کادر اتاق عمل این هزینه را در قالب خسارت دریافت کند.

کد خبر 89204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha