کد خبر 89205
۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۴
خونریزی لثه، تدبیر دفاعی بدن

پرشین خودرو: یک متخصص بیماری​​‌های لثه گفت: با ازدیاد میکروب‌ها در بخشی از دهان، بدن برای دفاع، عروق خونی آن بخش را زیاد می‌کند که ممکن است با کوچکترین تحریکی باعث خونریزی شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، دکتر عباس کمالی با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه خونریزی لثه علل مختلفی دارد و معمولا بیماری به شمار نمی‌رود و علامتی از بیماری است، افزود: بیماری‌های خونی صرفا مربوط به خود خون و فاکتور‌های انعقادی خون است؛ زمانیکه پلاکت‌های خون از درصدی کاهش یابد خونریزی خود به خودی در تمام بدن مانند پوست، لثه یا مخاطاط رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه خونریزی از لثه نمایی از بیماری‌های سیستماتیک است، ادامه داد: اغلب موارد عوامل موضعی باعث خونریزی لثه می‌شوند، زمانیکه پلاک باکتری‌ها (دسته‌ای از باکتری‌هایی که به یکی از اعضای داخل دهان می‌چسبند) شرایط مناسبی برای تکثیر و تغییر یابند، تعداد آن‌ها بیشتر خواهد شد؛ در این شرایط میکروبی که بی‌هوازی بوده تغییر رویه داده و بعد از مدتی با استفاده از اکسیژن رشد می‌کند.

این متخصص بیماری​​‌های لثه ادامه داد: این میکروب‌ها به حدی پیشرفت می‌کنند که می‌توانند به لثه، بافت استخوان یا سایر اجزای دهان آسیب بزنند.

وی با تاکید بر اینکه عامل اصلی و مشکل‌زا در دهان، میکروب‌ها هستند، اضافه کرد: در مقابل فاکتور‌های خطرناکی که میکروب‌ها ترشح و تخریب را باعث می‌شوند بدن واکنش‌هایی نشان می‌دهد، در یکی از این واکنش‌ها بدن عروق خونی آن بخش را زیاد می‌کند تا بتواند سد دفاعی‌ای را در برابر میکروب‌ها ایجاد کند.

کمالی تاکید کرد: به همین دلیل برخی از بخش‌های دهان، با پرخونی و علائم ظاهری قرمزی مواجه می‌شود و با کوچکترین تحریکی خونریزی را مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر 89205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha