موازی کاری متولیان امر، عامل اصلی قانون گریزی امدادهای غیرمجاز

پرشین خودرو: یکی از چالش های امروز حوزه امداد خودرو وجود غیر مجازها و افرادی است که خود را با نام امدادهای مجوزدار به مردم معرفی می کنند!

علیرضا برنجی مدیرعامل شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: یکی از مدیران مجموعه امداد خودرویی وابسته به خودروسازان تعریف می کرد که در راه ماند و با کال سنتر خودشان تماس می گیرد برای امداد اما تا زمانی که امدادگر مربوطه برسد، تعداد 6 امداد متفرقه برای این شخص می ایستند که تعدادی نیز خودشان را از مجموعه خود او معرفی می کنند که در اصل جعل عنوان کرده بودند!
وی افزود: متاسفانه جعل عنوان نیز به تخلفات امداد خودروهای غیرمجاز اضافه شده است و این بسیار خطرناک است زیرا با کوچک ترین خطا از سوی این افراد، برندهای معتبر متضرر می شوند زیرا اعتماد عمومی از دست رفته و نوعی بدبینی بر این صنف حاکم می شود.
برنجی با اشاره به آگاهی امدادهای غیر مجاز به اتفاقاتی که در صحنه تصادفات می افتد گفت: این امدادها از طرق مختلف اطلاعات تصادفات را کسب و از وضعیت بحرانی افراد و خودروهای آسیب دیده برای کسب درآمد خود استفاده می کنند.
مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان اضافه کرد: حمل غیر استاندارد خودرو، انتقال خودرو به تعمیرگاه های متفرقه و دریافت هزینه های غیر متعارف از افراد کمترین اتفاقی است که ممکن است برای استفاده کننده از امداد غیر مجاز رخ دهد و حال آسیب های احتمالی روحی، روانی و شاید جسمی نیز نباید فراموش شود که متاسفانه گزارش هایی در این موارد نیز به دست ما رسیده است.

مردم به غیر مجازها اعتماد نکنند
وی راه حل آسان برای رفع مشکلات حوزه امداد را در ایجاد یک مرکز مدیریت واحد در این حوزه دانست و افزود: دارندگان خودرو که خودروی آنها تحت گارانتی و وارانتی شرکت های خودروسازی و یا نمایندگی های وارد کننده خودرو است باید سعی کنند تنها با امدادهای طرف قرارداد این مجموعه ها تماس گرفته و به غیر از این شرکت ها از سایرین کمک دریافت نکنند زیرا در برخی موارد آسیب های وارده بسیار زیاد بوده و با دخالت غیرمجازها، خودرو از شرایط گارانتی خارج شده و دیگر مشمول گارانتی نخواهد شد.
برنجی تاکید کرد: ما باید سعی کنیم در آینده ای نزدیک همانند برخی از مشاغل مثل تاکسی های اینترنتی، از یک اپلیکیشن واحد برای خدمت رسانی به مردم بهره ببریم تا شاید بتوانیم بخشی از حضور نامتعارف غیر مجازها در صحنه های تصادفات یا خرابی خودرو ها را کاهش دهیم تا خدمات رسانی تحت نظارت وکنترل بیشتر واقع شود.

118 یکی از چالش های امداد خودروهای مجاز است
مدیرعامل امداد خودروی رفاه ایرانیان در مورد مجموعه هایی که می توانند با امدادهای غیر مجاز برخورد و یا از توسعه فعالیت های آنان جلوگیری کنند گفت: پلیس اولین ارگانی است که می تواند مقابله کند زیرا اولین مجموعه است که از حوادث خودرویی خبردار می شود.
وی ادامه داد: 118 نیز یکی از مجموعه هایی است که برای مقابله با حضور امدادخودروهای متفرقه در صحنه های تصادف بسیار مهم است زیرا این مجموعه در تماس آسیب دیده ها با خود، بعضا شماره امدادهای متفرقه را ارائه می دهد و این بسیار چالش برانگیز است.
برنجی اظهار داشت: متاسفانه امداد های متفرقه اطلاعات خود را از سازمان های مختلف دریافت می کنند و این آسان بودن دریافت اطلاعات بسیار عجیب است.

لباس و ماشین متحدالشکل می تواند یک راه حل باشد
برنجی در خصوص حضور امدادهای مجوزدار با لباس های متحدالشکل و داشتن کارت های شناسی معتبر گفت: این اتفاق در تمام جهان رخ داده و شما 10 نوع خودرو و لباس برای امداد های جاده ای یک کشور نمی بینید اما در ایران هر کس با هر خودرو و هر لباسی می تواند امداد خودرو باشد و هیچ کسی هم به او نمی گوید که شما که هستید؟!
وی افزود: ما باید یک مرکز تلفن برای خدمات امداد داشته باشیم و همه امدادها، لباس ها و خودروهایی با استانداردهای تعیین شده و کارت های شناسایی معتبر و قابل ردیابی داشته باشند. البته انجام این مهم به حمایت و پیگیری مسوولان نیاز دارد.

انجمن های صنفی اختیار لازم برای برخورد کردن را ندارند
مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان تاکید کرد: متاسفانه در قانون کار برای انجمن های صنفی هیچ حقی که بتوانند با غیر مجاز ها و یا افرادی که عضو نمی شوند، قائل نشده اند و به همین دلیل ما نمی توانیم برای مدیریت و برنامه ریزی در این حوزه کاری انجام دهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید حمایت های لازم را برای ایجاد اتحادیه امداد خودرو انجام دهد تا بتوان جلوی این نابسامانی را گرفت. اتحادیه دارای تعریف و جایگاه خاص قانونی است و می تواند با بی قانونی ها مقابله کند و از پلیس و اداره اماکن برای جلوگیری از فعالیت غیر مجاز ها کمک بگیرد.

کد خبر 89210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha