کد خبر 89238
۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
با ورود بنزین یورو ۵ آلودگی هوا رفع نمی‌شود

پرشین خودرو: مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ما ۳ میلیون موتورسیکلت داریم که سیستم کاربراتوری قدیمی و احتراق کاملا ناقص دارند بنابراین اینکه دائم تاکید کنیم که با ورود بنزین یورو ۵ آلودگی هوا رفع می‌شود، حرف درستی نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، علیرضا صادق آبادی  درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه میزان مصرف بنزین یورو ۴ و ۵ نسبت به یورو ۲ پایین‌تر است، اظهار داشت: بخار بنزین به خاطر درجه حرارت بوجود می‌آید، در حمل و نقل میزان احتراق یورو ۴ بیشتر از یورو ۲ است، چون مقداری گوگرد از بنزین ۴و ۵ حذف شده، اما یورو ۲ مقداری گوگرد دارد که ارزش حرارتی بالایی ندارد، بنابراین احتراقی که برای سوخت یورو ۴ و یا یورو ۵ آزاد می‌شود بالا‌تر از سوخت معمولی است.

وی با بیان اینکه با بنزین یورو ۴ و ۵ چون گوگرد کمتری دارند، میزان مسافت بیشتری را نسبت به خودروهای با بنزین یورو ۲ می‌توان پیمود، افزود: در بنزین یورو ۲ گوگرد که ارزش حرارتی ندارد بیشتر وجود دارد اما در بنزین یورو ۴ و ۵ هیدروکربن بیشتر است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه درباره ارسال بنزین ستاره خلیج فارس به تهران تصریح کرد: بنزین ستاره باید با طی ۱۴۰۰ کیلومتر با گذشت ۱۴ یا ۱۵ روز به تهران برسد.

وی گفت: میزان مصرف بنزین در تهران بین ۱۱ تا ۱۵ میلیون لیتر است که فاز یک ستاره خلیج فارس ۱۲ میلیون لیتر را تامین می‌کند.

صادق آبادی درباره آلایندگی هوا به دلیل بنزین نیز بیان کرد: آنقدری که احتراق بد در آلایندگی تاثیر دارد بنزین تاثیر ندارد، آلایندگی فقط SOCKS نیست، ذرات معلق و هیدروکربور نسوخته هم در آلایندگی موثر است.

وی افزود: ما ۳ میلیون موتورسیکلت داریم که سیستم کاربراتوری قدیمی و احتراق کاملا ناقص دارند بنابراین اینکه دائم تاکید کنیم که با ورود بنزین یورو ۵ آلودگی هوا رفع می‌شود، حرف درستی نیست، باید فاکتورهای دیگر را نیز در نظر گرفت.
 

کد خبر 89238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha