کد خبر 89284
۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
آغازخدمات ریلی ایران و پاکستان

پرشین خودرو: ایران و پاکستان توافق کردند که ارائه خدمات ریلی هر دو هفته یکبار را پیش از ماه محرم آغاز کنند و مقصد نهایی این قطار اکثرا مشهد یا قم در ایران خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، پاکستان و ایران ممکن است که ارائه خدمات ریلی هر دو هفته یکبار را آغاز کنند. هر دو کشور توافق کرده اند که این خدمات پیش از ماه محرم آغاز شود. دلیل ازسرگیری این خدمات این است که دو کشور خواهان بهبود شرایط امنیت منطقه‌شان هستند.

به نوشته یک پایگاه خبری پاکستانی، نمایندگان دو کشور در نشستی تصمیم گرفتند که خدمات ریلی باید ازسرگرفته شود و مقصد نهایی این قطار اکثرا مشهد یا قم در ایران خواهد بود.

بعلاوه، در این نشست تصمیم گرفته شد که 15واگن باری باید به طور منظم میان کویته و زاهدان حرکت را آغاز کنند. برنامه نهایی توسط طرف ایرانی ارائه خواهد شد.

در حال حاضر، معمولا ال‌پی‌جی ایران از طریق جاده به پاکستان انتقال داده می‌شود. اکنون، خطوط راه‌اهن پاکستان پیشنهاد داده است که از کانتینرهای مخصوص برای انتقال ال‌پی جی به پاکستان استفاده شود. مقامات دو کشور در مورد قطار اسلام‌آباد- تهران- استانبول نیز در جریان این نشست گفتگو کردند.

همچنین مقامات هر دو کشور در مورد بهبود و ارتقای تقاطع‌های سِپَزَند و تفتان گفتگو کردند که توافق شد این تقاطع‌ها امسال نوسازی شوند. نوسازی شامل انجام زیرسازی راهها، ایجاد 183 پل روی گودال‌ها، بازسازی پل‌های قدیمی و تصحیح کردن سیستم‌های علامت‌دهی است.

کد خبر 89284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha