کد خبر 89286
۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
افت سهام خودرویی‌ها

پرشین خودرو: در حالی امروز سهم‌های خودرویی با کاهش قیمت مواجه شده‌اند که قندی‌ها و سهم‌های نفتی شاهد رشد در قیمت پایانی بودند. تعداد زیادی از سهم‌های قندی امروز توانستند در آخرین معامله خود بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کنند.

به گزارش پرشین خودرو، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۹۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۹ هزار و ۵۲۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۷۴ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۵۱۳ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۰۲ واحد افزایش، عدد ۱۰۶ هزار و ۸۳۹ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۰۲ و ۱۲۰۴ واحد افزایش یافتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری غدیر و پتروشیمی جم سه نمادی بودند که بیش از دیگر نمادها سعی کردند نماگر بازار سرمایه را تقویت کنند، اما در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، بانک مسکن و ایران خودرو بیشترین تاثیر کاهنده را برروی شاخص‌ها داشتند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات بیشتر سهم‌ها کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرده این افت قیمت عمدتا کمتر از دو درصد بود هرچند که نمادهایی هم بودند که توانستند بیش از چهار درصد با رشد قیمت پایانی مواجه شوند.

در گروه فلزات اساسی تعداد زیادی از سهم‌ها با کاهش در قیمت آخرین معامله همراه شده‌اند، اما تعدادی از همان سهم‌هایی که در آخرین معامله‌شان کاهش قیمت تجربه کرده بودند قیمت پایانی‌شان با رشد مواجه شد.

امروز در گروه شرکت‌های چند رشته‌ای هر چهار سهمی که معامله‌شان مجاز بود هم در قیمت پایانی و هم در قیمت آخرین معامله رشد را تجربه کردند. در این گروه ۵۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد رشد سهم‌های قندی آن هم به میزان بیش از چهار درصد بودند. تعداد زیادی از سهم‌های گروه قند و شکر امروز با رشد بیش از چهار درصد همراه شد. همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی به جز یک نماد باقی با افزایش قیمت مواجه شده‌اند که این رشد عموما کمتر از یک درصد بود. در این گروه ۲۱ درصد به ارزش ۱۶ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و تعداد معاملات به عدد ۲۵۳۱ رسید.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۵۴ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۷۶ هزار و ۵۹۴ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۲.۸ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۹۰.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۹۴ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

کد خبر 89286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha