اتوبوس ها از هر ۱۲ ساعت ۷ ساعت در جا کار می کنند

پرشین خودرو: یک کارشناس مکانیک گفت: به طور میانگین اتوبوس ها از هر ۱۲ ساعت ۷ ساعت در جا کار می کنند که باعث هدر رفت ۹ میلیون لیتر سوخت در سال می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، مهدی دوزندگان با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص استاندارد یورو ۴ به اضافه فیلتر گفت: پس از این مصوبه کارگروهی برای تنظیم گایدلاین و جزئیات این مصوبه تشکیل شد، اما متاسفانه سند تهیه شده تا امروز منتشر نشده؛ به همین دلیل این قانون در اجرا باچالش های فراوان مواجه شده است.

این کارشناس مکانیک افزود: با وجود چالش هایی همچون کیفیت میزان گوگرد سوخت در کشور، برخی خودروسازان داخلی با همکاری شرکت های معتبر خارجی موفق به تولید خودروهای مجهز به فیلتر دوده سازگار با شرایط کشور شده اند.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از نصب فیلتر در خودروها وجود ندارد، گفت: براساس اظهارات تولیدکنندگان حداکثر ۱۰ هزار فیلتر روی خودروها نصب شده است که متاسفانه تعدادی زیادی از این فیلترها به دلیل فقدان نظارت و عدم شفافیت در جزئیات قانون پس از مدت کوتاهی باز می شوند.

دوزندگان با اشاره به اینکه شرایط در کلانشهرها به خصوص برای شرکت های اتوبوس رانی متفاوت است، اظهار کرد: برای اتوبوس ها سوخت مناسبی د راختیار داریم و هیچ چالش بزرگی در خصوص تجهیز اتوبوس های دیزلی به فیلتر دوده وجود ندارد. به طوری که از سه سال گذشته انواع فیلترها با سوخت های ایرانی تست و مناسب ترین فیلترها برای شرایط موجود در ایران مشخص و در حال حاضر ۵۰ فیلتر بر روی اتوبوس های تهران نصب شده که به زودی به ۲هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی یکی از چالش های مهم کشور را کیفیت سوخت دانست و گفت: اگرچه اقدامات خوبی برای بهبود سوخت صورت گرفته و به طور مثال میزان گوگرد در سوخت کلانشهرها در سال ۹۲ که حدود ۸ هزار ppm بود، در سال ۹۵ به زیر ۵۰ ppm رسیده است، که امیدواریم به تمام شهرهای کشوری تسری یافته و در آینده مشکلات سطح گوگرد سوخت به طور کامل حذف شود.

وی با اشاره به فقدان تدوین جزئیات مصوبه یورو ۴ به اضافه فیلتر و نظارت بر این مصوبه گفت: به روز رسانی مراکز معاینه فنی و انتشار جزئیات قانون فیلتر در سال آینده به صورت جدی تر دنبال خواهد شد.

کد خبر 89288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha