کد خبر 89300
۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
راه کارهای کاهش تب سرماخوردگی

پرشین خودرو: در سرماخوردگی مصرف غذاهای غلیظ مثل ماکارونی, الویه, پیتزا, پاستا, غذاهای نشاسته‌ای غلیظ, پفک, خیار, کالباس و سوسیس, عدس, قارچ و موز مصرف نشود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، سرماخوردگی بیماری است که در فصول سرد سال بیشتر رخ می‌دهد, تب از علائم مهم سرماخوردگی است که باید به آن توجه بسیار زیادی کرد مخصوصا تب در کودکان که به توجه بیشتر نیاز دارد.

هنگام بروز تب باید مایعات زیاد به بیمار داده شود تا ادرار فرد زیاد‌تر شود و سموم خارج خون دفع شود همچنین باید به بیمار آب انواع میوه‌ها مانند لیمو، پرتقال شیرین و ... داده شود همچنین ماءالشعیر طبی و سوپ جو نیز در این دوران بسیار اثر‌گذار است و حرارت اضافی را از بدن دفع می‌کند.

در سرماخوردگی مصرف غذاهای غلیظ مثل ماکارونی, الویه, پیتزا, پاستا, غذاهای نشاسته‌ای غلیظ, پفک, خیار, کالباس و سوسیس, عدس, قارچ و موز در کودکان مصرف نشود چرا که مانع بهبودی است همچنین در این دوران مصرف غذاهای لطیف مثل آب سیب, آب و عسل, انواع سوپ‌های ساده بسیار به رفع بیماری کمک می‌کند.

سوپ سرماخوردگی برای کودکان

این سوپ در ابتدای سرماخوردگی که علائم به‌صورت آبریزش بینی رقیق، سوزش و خارش گلو و احیاناً تب است, مفید است و در مورد سینوزیت و ترشحات غلیظ و چسبنده، دستور تهیه سوپ متفاوت خواهد بود, به‌خصوص در صورت تب‌دار بودن، مصرف گوشت مناسب نیست اما می‌توان از مقدار کمی گوشت مرغ، به‌خصوص گردن و بال مرغ استفاده کرد.

جو پوست‌کنده یا جو پرک, هویج رنده شده, پیاز,گشنیز, آب لیموترش و مواد دیگری مانند چند عدد عناب سوراخ شده، آلو و کدو حلوایی می‌توان بسته به ذائقه کودک و برای اثربخشی بیشتر به سوپ اضافه کرد.

کد خبر 89300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha