برای هیچ گروهی سهمیه سالیانه طرح ترافیک نداریم

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره سرانجام طرح ترافیک جدید گفت: امسال سهمیه خرید سالیانه برای هیچ گروهی نداریم و تنها مجوز برای افرادی که شغلشان به گونه‌ای است که باید بطور مداوم در طرح وارد شوند در نظر گرفته شده این افراد از نظر نحوه پرداخت با دیگران تفاوتی ندارند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، محسن پورسید آقایی صبح امروز در مراسم رونمایی از واحد سیار معاینه فنی خودروها و سامانه نوبت‌دهی آنلاین در کشور، با بیان اینکه چندین مرکز معاینه فنی ثابت در سطح شهر داریم، اما شهروندان برای دسترسی به آن‌ها باید مسافت زیادی را طی کنند،‌ گفت: با همکاری بخش خصوصی، مراکز سیار معاینه فنی در کشور تولید شد.

وی با بیان اینکه تجهیزات این واحد سیار معاینه فنی خودرو از آلمان خریداری شده، اما با کمک سرمایه‌گذار بخش خصوصی در ایران ساخته شده است، تصریح کرد: این واحدهای سیار معاینه فنی خودرو به درخواست شهروندان و در یک مدت معین در محلات مستقر شده و مردم می‌توانند از این مراکز استفاده کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای هر خودرو تقریبا 1 ساعت زمان لازم است تا نسبت به معاینه فنی اقدام شود، اظهار کرد: مردم تشویق خواهند شد که نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه براساس لایحه بودجه 97، طرح LEZ در تمام شهر تهران اجرایی می‌شود، گفت: این طرح براساس داشتن معاینه فنی است و اگر خودروی شهروندان معاینه فنی نداشته باشد، جریمه می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این واحدهای سیار، خودروهای CNG سوز را پوشش نمی‌دهند،‌ اما می توانند تست معاینه فنی برتر و معمولی بگیرند، عنوان کرد: این واحدهای سیار دستگاه موتور برق دارند، اما در عین حال می‌توانند از برق شهری هم استفاده کنند.

 پورسیدآقایی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص سرانجام طرح ترافیک جدید با بیان اینکه براساس طرح ترافیک جدید 40 هزار نفر از مردم به صورت روزانه می‌توانند وارد محدوده شوند، اظهار کرد: بر این اساس دسترسی مردم عادی به محدوده طرح ترافیک آسان‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت طرح ترافیک روزانه نسبت به دوره‌های قبل کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر نرخ‌ها در دستور کار بررسی شورای شهر است، اما قیمت طرح نسبت به قبل کاهنده است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مردم می‌توانند زمانشان را مدیریت کنند، افزود: از 13 هزار و 400 تومان به صورت حداقلی و 36 هزار تومان به صورت حداکثری قیمت طرح متفاوت است.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه خرید سالیانه برای هیچ گروهی نداریم ، گفت: تنها مجوز برای افرادی که شغلشان به گونه‌ای است که باید بطور مداوم در طرح وارد شوند در نظر گرفته شده که این مجوز تنها به منزله‌ این است که جای این افراد برای ورود به محدود رزرو شده است اما از نظر نحوه پرداخت با دیگران تفاوتی ندارند.

کد خبر 89380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha