کد خبر 89387
۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
احتمال وقوع سیل در پاریس

پرشین خودرو: کارشناسان هواشناسی پاریس در پی بالا آمدن سطح رودخانه «سن» احتمال طغیان این رودخانه و خسارات شدید داده‌اند؛ ضمن اینکه به منظور احتیاط طبقه تحتانی موزه لوور را بسته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، کارشناسان هواشناسی پاریس در پی بالا آمدن سطح رودخانه «سن» احتمال طغیان این رودخانه و خسارات شدید داده‌اند.

 
احتمال وقوع سیل در پاریس/ موزه لوور بسته شد+عکس


براساس پیش‌بینی‌ها سطح سن تا دو روز آینده باز هم بالاتر خواهد آمد و به چندین متر بیش از حد معمول خود خواهد رسید؛ بسیاری از خیابان‌های منطقه دچار آبگرفتگی شده‌اند و رفت و آمد قایق‌ها از جمله معروف‌ترین کشتی‌های تفریحی شهر مختل شده است.

انتظار می‌رود سطح آب تا حدود ۶ متر، یعنی ۲ متر بیشتر از حد معمول بالا بیاید.
 
احتمال وقوع سیل در پاریس/ موزه لوور بسته شد+عکس


شهردار پاریس گفته است: «اگر سیل در این شهر رخ دهد، شدت آن در یک قرن اخیر بی‌سابقه خواهد بود و بیش از ۲۶ میلیارد پوند خسارت به جای خواهد گذاشت؛ ضمن اینکه صد‌ها هزار نفر در معرض خطر هستند».

مقامات پاریس به منظور احتیاط، اقدام به بستن بعضی از جاده‌ها، تونل‌ها، ایستگاه‌های قطار شهری، پارک‌ها و طبقه تحتانی موزه لوور کرده‌اند.
 
احتمال وقوع سیل در پاریس/ موزه لوور بسته شد+عکس


به گزارش سازمان ملی هواشناسی فرانسه ماه دسامبر تا ژانویه سومین ماه پرباران ثبت شده در تاریخ این سازمان است.

مؤسسه برنامه ریزی شهری که در سال ۲۰۱۳ از احتمال وقوع سیل در پاریس خبر داده بود، به مقامات این شهر هشدار داده که اگر سیل در پاریس رخ دهد، اقتصاد فرانسه تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.
 
کد خبر 89387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha