کد خبر 89462
۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
گرفتاری ۱۰۰۰خودرو در برف

پرشین خودرو: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 96 محور شهری و روستایی امدادرسانی‌های لازم را دریافت کرده و همچنان در حال دریافت خدمات امدادی هستند. تاکنون 25 هزار نفر امدادرسانی شده‌اند و 6600 نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، بهنام سعیدی  گفت: از 5 تا 8 بهمن اوج بارندگی برف را داریم به همین دلیل در عملیات‌های مختلف تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم. در این زمینه 17 استان از قبیل آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، گلستان، کردستان، مازندران، قزوین، کرمانشاه و مرکزی متأثر بوده‌اند.

وی ادامه داد: در همین رابطه 96 محور شهری و روستایی امدادرسانی‌های لازم را دریافت کرده و یا در حال دریافت امداد هستند. تاکنون 25 هزار نفر امدادرسانی شده‌اند و 6600 نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: همچنین 16 نفر نیاز به انتقال به مراکز درمانی داشته‌‌اند و 6 نفر خدمات سرپایی دریافت کردند.

سعیدی تصریح کرد: هزار دستگاه خودرو در برف گرفتار شده بودند که رهاسازی ‌آنها رها شد و اقلام موردنیاز مانند پتو، آب معدنی و برخی اقلام خوراکی مانند کنسرو به مسافران در راه مانده داده شد.

وی گفت: عوامل امدادی و دستگاه‌های متولی در مدیریت بحران همچنان در مسیرهای شهری و جاده‌ای مستقر و در حال امدادرسانی هستند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و اگر مجبور به تردد در مسیرهای برف‌گیر و استان‌های برف‌گیر هستند تجهیزات زمستانی مانند البسه گرم و غذا به همراه داشته باشند، سوخت خودروی خود را پیش‌بینی کنند و از نظر فنی مطمئن باشند که خودرویشان مشکلی ندارد.

سعیدی در مورد در راه ماندن طولانی مدت بسیاری از مسافران در برخی بزرگراه‌های کشور، گفت: بهتر است مردم از سفرهای غیرضروری بپرهیزند برخی از بزرگراه‌ها مانند قم و تهران یا تهران و کرج تردد بالایی دارند و بارش برف و لغزندگی و یخبندان تردد در مسیر را کند می‌کند و ممکن است مسافران با کندی مسیر مواجه شوند.

وی افزود: در حال حاضر پلیس راه، راهداری و تیم‌های امداد و نجات از شب گذشته مشغول فعالیت هستند تا تردد را تسهیل بخشند اکنون مسافران می‌توانند تردد کنند اما به کندی انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در مورد افت فشار گاز و قطعی برق در برخی مناطق، گفت: بهتر است مردم صرفه‌جویی کنند اما آمادگی دستگاه‌های مسئول وجود دارد تا این اتفاقات نیفتد چرا که پیش‌بینی برف و کولاک وجود داشته و حتماً تدابیر لازم اندیشیده شده است.

کد خبر 89462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha