عملکرد مثبت راه آهن را نادیده نگیریم

پرشین خودرو: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه افزایش حمل و نقل ریلی مورد تاکید مجلس قرار دارد گفت : عملکرد مثبت راه آهن در شرایط بحرانی نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، سمیه محمودی ، با اشاره به خدمات حمل و نقل ریلی در شرایط سخت آب وهوایی و سرمای چند روز اخیر کشور، افزود: در شرایط اخیر آب و هوایی به صلاح کشور نبود که همه خطوط حمل و نقلی کشور بسته باشند و خیلی از مردم از نبود کارایی آنها ضرر کردند که این امر نشاندهنده نبود مدیریت بحران در کشور است.
وی با بیان این که در این شرایط بحرانی راه آهن توانست حجم زیادی از مسافران را جابجا کند، اظهارداشت: متاسفانه این اقدام مثبت راه آهن مورد توجه رسانه ها و دولتمردان قرار نگرفت و این امر به علت آن است که به نظر می رسد کشور بیشتر به سمت و سوی نقد متمایل شده است.
نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: خوشبختانه راه آهن در روزهای سخت توانست به کمک مسافران بیاید و در جابه جایی آنها در شبکه ریلی با وجود بارش سنگین برف در روزهای اخیر عملکرد خوبی داشت.
وی با اظهارتاسف از اینکه در حال حاضر این نکته مثبت فراموش شده و مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: باید انتقادات منصفانه و سنجیده عنوان و عملکرد مثبت راه آهن نیز در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: مردم به عدم مدیریت شهرداری ها و حتی مدیریت جاده ای نمره منفی می دهند.
وی با اشاره به اظهارات مسئولان راه آهن برای افزایش 5 برابری ظرفیت حمل و نقل ریلی در این ایام و انتقادها بابت طولانی بودن زمان سفر نیز گفت : درست است که مسئولان راه آهن برای افزایش ایمنی این اقدام را انجام داده اند، اما بایستی برای رضایت مردم نیز اقدامات جانبی انجام می دادند تا مشکلات به حداقل برسد.
وی افزود: باید در نظر داشت وقتی تاخیر در سفر به وجود میاید این مساله سبب ایجاد مشکلات زیادی برای افراد بیمار، سالمند و خردسال می شود اما در شرایط خاصی ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران ضرورت پیدا می کند، هرچند که ممکن است سفر با تاخیر انجام شود.
وی درباره هجوم مردم به ایستگاه های قطار و افزایش بیش از حد مسافران در این شرایط و نبود وسائل حمل و نقلی دیگر از یک سو و تمهیدات مجلس در این باره برای کمک به جلوگیری از تکرار چنین شرایطی اظهارداشت: مجلس همواره حمل و نقل ریلی را به عنوان حمل و نقل ایمن و مطمئن در نظر دارد و در حال حاضر برای حوزه ریلی از صندوق توسعه ملی، اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که مسایل حمل و نقل ریلی هیچگاه در مجلس فراموش نمی شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم که در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی برای توسعه این بخش حمل ونقل ایمن و سبز در نظر گرفته شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه برخی از نمایندگان با رئیس مجلس کرد و گفت: در این جلسه پیشنهاد شد تا از محل صندوق توسعه ملی اعتبار قابل توجهی (بیش 7 میلیارد دلار) به حمل و نقل ریلی اختصاص یابد.
مدیرعامل شرکت راه آهن نیز دو روز پیش اعلام کرد:با وجود شرایط بدی جوی و بارش سنگین برف در 48 ساعت گذشته بیش از 140 هزار نفر از مردم در مسیرهای ریلی کشور جابجا شدند.
سعید محمدزاده یادآور شد که این تعداد مسافر در مجموع با 382 رام قطار در شبکه ریلی کشور و در مسیرهای مختلف جابجا شده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با بارش برف سنگین در بیشتر نقاط کشور مراجعه مردم برای استفاده از قطارهای مسافری افزایش قابل توجهی داشت و راه آهن ارائه خدمات به هموطنان را در اولویت مهم خود قرار داد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: متوسط تاخیر قطارها در مبدا کمتر از 30 ثانیه و تاخیر ورود قطارهای ما به ایستگاه کمتر از 23 دقیقه است، اما به علت رعایت مسایل ایمنی در این شرایط تاخیر قطارها به ایستگاه در 2 روز اخیر افزایش یافت زیرا در جاهایی که سرعت قطار باید 140 کیلومتر باشد به حدود 30 کیلومتر کاهش یافت اما سیر هیچ قطاری در شبکه لغو نشد.
وی گفت: با توجه به محدویت های ارائه خدمات هوایی و جاده ای تقاضا برای سوار شدن به قطار افزایش قابل توجهی داشت و حتی در برخی از مسیرها 2 برابر ظرفیت قطار، مردم سوار این وسیله نقلیه شدند.
بارش سنگین برف که از شامگاه هفتم بهمن ماه 96 در تهران آغاز شد، انجام پروازها در فرودگاه های مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را مختل کرد و این موضوع باعث شد تا مردم در این مدت به استفاده از قطار گرایش بیشتری از خود نشان دهند.

کد خبر 89829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha