محصولات مرسدس بنز تا سال 2022 میلادی الکتریکی می شود!

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی مرسدس بنز سعی دارد که تا سال 2022 میلادی، تمامی محصولات خود را حداقل به یک سیستم محرک تمام الکتریکی مجهز کند.

به گزارش پرشین خودرو، تا سال 2019 میلادی، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز اولین محصول تمام الکتریکی خود را در قالب یک خودروی شاسی بلند و تحت برند EQ وارد بازار می‌کند، اما تنها تولید این خودروی شاسی بلند برای مرسدس بنز کافی نخواهد بود، به همین منظور کمپانی خودروسازی مرسدس بنز سعی دارد که تا سال 2022 میلادی، تمامی محصولات خود را حداقل به یک سیستم محرک تمام الکتریکی مجهز کند.

همانطور که گفتیم، استارت کار مرسدس بنز از سال 2019 میلادی زده خواهد شد که اولین محصول تمام الکتریکی این شرکت تحت برند EQ و در شهر "برمن" آلمان تولید شده و به مشتریان عرضه می‌شود که مهم‌ترین ویژگی آن، استفاده از مجموعه باتری‌های 70 کیلووات ساعتی خواهد بود که می‌تواند محدوده حرکت 480 کیلومتری تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشد، اما مرسدس بنز در کنفرانس اخیر خود با مطبوعات و رسانه‌های خبری، اعلام کرد که تا سال 2022 میلادی قصد دارد تمامی محصولات خود را حداقل به یک سیستم محرک الکتریکی مجهز کند.

به طور دقیق‌تر، شرکت خودروسازی مرسدس نبز در نظر دارد که تا موعد مقرر، بیش از 50 وسیله نقلیه مختلف را آماده کند که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از سیستم‌های محرک الکتریکی استفاده می‌کنند، همچون سیستم‌های محرک هیبریدی و پلاگین هیبریدی که بخشی از سیستم محرک آنان به موتورهای الکتریکی و باتری‌های ذخیره سازی وابسته است.

برای رسیدن به این هدف، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز در نظر دارد که با شروع دهه جدید میلادی، برای ساخت کارخانه و مراکز تولید موتور و باتری‌های ذخیره ساز انرژی، بیش از 10 میلیارد یورو سرمایه گذاری کند.

مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره کمپانی خودروسازی مرسدس بنز عنوان کرد: وسایل الکتریکی ما در شش کارخانه و در 3 قاره مختلف ساخته خواهد شد که بخش بزرگی از آن در ایالات متحده آمریکا، چین و آلمان خواهد بود. هرچند در صورت وجود تقاضای بیشتر، امکان توسعه مراکز تولید و یا حتی افزایش صادرات به دیگر کشورها وجود دارد.

کد خبر 89871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha