کاهش سرعت قطارها در شرایط بد آب و هوایی لازم است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ایمنی سیر و حرکت در شرایط آب و هوایی سخت و برفی و کاهش سرعت قطار برای حفظ جان مسافران یک مساله ضروری است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محمد دامادی  افزود: در شرایط سخت نمی توان برای زودتر رسیدن قطار به مقصد، جان مردم را به خطر انداخت.
نماینده مردم ساری و میاندورود بیان کرد: در چنین شرایطی لازم است که مردم صبر بیشتری از خود نشان دهند، اما باید توجه داشت که در چنین شرایطی در قطارهای مسافری باید امکانات اورژانسی مثل مواد غذایی، آب و دارو تامین شده باشد زیرا نه تنها برف بلکه خیلی از مسائل مانند بسته شدن راه یا تونل می تواند موجب توقف حرکت قطار شود بایستی برای این مسائل تدبیر عاقلانه انجام گیرد.
وی با بیان این که گفته می شود حمل ونقل ریلی 5 برابر ظرفیت خود در این شرایط به مردم خدمت رسانی کرده است، اظهارداشت: راه آهن در شرایط بحرانی می تواند بهتر خدمت رسانی کند و ما در دو سال گذشته کمک های خوبی را برای توسعه خطوط ریلی اختصاص داده ایم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: توسعه حمل و نقل ریلی از جانب مجلس و هم دولت مورد توجه جدی قرار گرفته و ما به عنوان نمایندگان مردم از دولت می خواهیم از ایمن ترین حمل ونقل برای تردد هموطنان حمایت بیشتری داشته باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک ایمن ترین شقوق حمل ونقل خطوط ریلی است و با توجه به این امر مجلس برای اختصاص اعتبارات بیشتری به این نوع حمل و نقل تلاش مضاعفی دارد.
وی در پایان با انتقاد از عملکرد برخی از خطوط حمل و نقلی گفت: باید توجه داشت که بارش برف اخیر در مقایسه با برخی از سالها چندان زیاد نبود، اما در سالهای قبل خدمات رسانی از سوی این دستگاه ها ارائه می شد، در حالی که مردم امسال خدمات مناسبی را دریافت نکردند و خسارات مالی و روانی به آنها وارد شد و بایستی به این وضعیت رسیدگی شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان یادآورشد: با این حال در بارش برف اخیر در بیشتر استان های کشور عملکرد راه آهن در میان سایر شقوق حمل و نقلی بهتر بوده است، اما نواقصی هم در خدمت رسانی ریلی وجود داشت که لازم است به این مسایل هرچه سریع تر رسیدگی شود.
 بارش سنگین برف که از شامگاه هفتم بهمن ماه امسال در تهران آغاز شد، انجام پروازها در فرودگاه های مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را مختل کرد و پس از توقف موقت پروازها، فعالیت فرودگاه مهرآباد و امام( ره) از ساعت 11 روز نهم بهمن ماه آغاز شد، اما لغو بخش قابل توجهی از پروازها در این دو فرودگاه پرتردد کشور باعث سرگردانی مسافران و مردم شد.

کد خبر 89893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha