کلاه ایمنی مجهز به سیستم خنک کاری در راه است!

پرشین خودرو: تا فرا رسیدن فصل زمستان فرصت زیادی باقی مانده است، اما همگی ما با شرایط این فصل گرم سال آشنایی داریم، بویژه موتورسیکلت سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و بدتر از آن، باید در ترافیک‌های شلوغ شهری رانندگی کنند تا اوج گرمای فصل را داخل کلاه خود احساس کنند.

به گزارش پرشین خودرو، تا به امروز شرکت‌های زیادی دست بکار شده‌اند و یا افراد زیادی به ایده پردازی برای بهبود شرایط کلاه ایمنی در فصل تابستان پرداخته‌اند، اما عموما هیچکدام از آنان راه حل مناسبی برای از بین بردن حرارت بالای کلاه ایمنی پیدا نکرده‌اند و یا ایده آنان توجیه اقتصادی نداشته است. ولی اخیرا شرکت هندی BluArmor که یکی از شرکت‌های تابع AptEner Mechatronics به شمار می‌آید، ایده خود را ارائه کرده و در آستانه راه اندازی یک سیستم خنک کاری کلاه ایمنی تحت عنوان BluSnap است که می‌تواند هوای سرد را به داخل کلاه ایمنی منتقل کند.

 



این سیستم توسط باتری کار می‌کند و متشکل از یک مجموعه خنک کاری در قسمت جلوی کلاه است، اما همانطور که در تصاویر شاهد هستید، این سیستم خنک کاری ابعاد بزرگی داشته و می‌تواند در آیرودینامیک کلاه اختلال ایجاد کند و رانندگی موتورسوار را با مشکل مواجه کند، هرچند برای موتورسوارانی که در فصل تابستان از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و در ترافیک‌های شلوغ شهری گیر می‌کنند، هوای خنک در کلاه ایمنی بیشتر از آیرودینامیک آن اهمیت خواهد داشت.

 



سیستم خنک کاری BluSnap طبق ادعای شرکت سازنده، چیزی حدود 25 دلار هزینه خواهد داشت که شامل یک مخزن آب، یک فن برقی، یک رادیاتور کوچک در قسمت جلو و همچنین شامل یک فیلتر هوا می‌شود. ایده این سیستم خنک کاری درست همانند رادیاتور اتومبیل عمل می‌کند و با جریان پیدا کردن آب خنک در کلاه ایمنی، گرمای بدن و سر راننده را دریافت کرده و از محیط کلاه خارج می‌کند. هرچند فن برقی این سیستم هم می‌تواند به ارسال هوای خنک به داخل کلاه کمک کند.

 



شرکت سازنده ادعا می‌کند که با استفاده از سیستم خنک کاری BluSnap، می‌توان 6 الی 15 درجه دمای داخل کلاه را کاهش داد، ولی کم و زیاد آن به هوای محیط بستگی دارد و اینکه دما و رطوبت بیرون از کلاه چقدر باشد. آزمایشات انجام شده در فصل تابستان بر روی این کلاه ایمنی و سیستم خنک کاری آن در قسمت‌های مختلف کشور هندوستان، قادر بود که در دمای 36 درجه محیط بیرون، یک دمای 25.2 درجه در داخل کلاه ایمنی فراهم کند و همچنین در دمای 41 درجه سانتیگراد، این کلاه می‌توانست دمای 31.1 درجه را برای کاربران خود فراهم کند.

 



در حال حاضر هیچگونه اطلاعاتی در مورد وزن کلاه ارائه نشده است، اما به نظر می‌رسد که وزن نسبتا بالایی داشته باشد. فیلتر این کلاه خاصیت ضد باکتری دارد، باتری‌های آن انتظار می‌رود که تا 10 ساعت بسته به شرایط نگهداری شارژدهی داشته باشند و هر 2 ساعت یکباری، شاید نیاز به تعویض آب مخزن باشد. این دستگاه تنها به رنگ مشکی و از 15 مارس سال جاری به مشتریان عرضه خواهد شد.

کد خبر 89905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha